شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۴۰:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۳ ساعت ۲۲:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

اجرای سازه‌های آبخیزداری در اولویت/ تلفیق گردشگری و آبخیزداری/ امیدآفرینی نقش اصلی رسانه‌ها

استاندار کردستان اجرای طرح های آبخیزداری که در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان قرار گرفته را خوب ارزیابی کرد و بر در اولویت قرار دادن اجرای این سازه‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در بازدید از طرح‌های آبخیزداری قروه با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در شرق استان موضوعیت ویژه دارد، افزود: تبعات عدم اجرای این طرح‌ها به دلیل بروز خشکسالی و افت شدید منابع آب زیرزمینی جبران ناپذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: بی توجهی و اقدامات بدون مطالعه به مسائل جدی و منابع پایه باعث از بین رفتن ذخایر اصلی می شود.

استاندار کردستان با قدردانی از اداره کل منابع طبیعی استان که در حوزه آبخیزداری ورود جدی داشته و کارهای اساسی و زیربنایی انجام داده، بر تداوم این طرح‌ها تا اجرای کامل آن تاکید کرد و گفت که استانداری نیز در کنار منابع طبیعی است تا این طرح‌ها به سرانجام برسد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فضای مناسب فراهم شده به واسطه آبخیزداری و آبخوانداری گفت: امکان سازی موقتی انجام گیرد که مردم بتوانند از این فضا برای گردشگری هم استفاده کنند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: چنین چشم‌اندازهایی می تواند علاوه بر فراهم کردن بستر گردشگری، زمینه اطلاع مردم از کارهای انجام گرفته را به وجود آورد.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: وقتی صحبت از امیدآفرینی می شود یعنی رفع دغدغه و نگرانی مردم، و رسانه‌ها با اطلاع رسانی از این اقدامات درباره فرصت‌های ایجاد شده و رفع تهدیدهایی نظیر بروز فروچاله ها و نشست زمین و کمبود آب می توانند مردم را در جریان قرار دهند.

استاندار کردستان گفت: اطلاع‌رسانی در این باره از طرف دیگر می تواند اجرای این طرح‌ها را به مطالبه تبدیل کند تا با جدیت بیشتری این کار ادامه پیدا کند و دشت های ارزشمند استان از خطر نابودی نجات یابد.

به گفته زارعی‌کوشا، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در اعتبارات سفر رییس جمهور پیش،بینی شده و تخصیص این اعتبارات در اولویت است و از منابع ملی و استانی هم برای آن استفاده خواهد شد.

طی ۲ سال ۸۵ هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان تحت پوشش عملیات آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته و در قالب ۱۹ زیر حوزه در ۱۰ شهرستان استان اجرایی شده است.