سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۶:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۴ ساعت ۱۵:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

بمباران ۱۵ خرداد بانه نماد مظلومیت مردم این شهر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بمباران شهر بانه را نماد مظلومیت مردم و سبعیت و ددمنشی رژیم بعثی با حمایت استکبار جهانی امریکا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی در جلسه ی هماهنگی برگزاری یادواره کشوری شهدای بمباران ۱۵ خرداد بانه گفت: در این بمباران وحشیانه توسط رژیم بعث بیش از ۶٠٠ نفر از مردم بیگناه این شهر به شهادت رسیدند که اتفاقی وحشیانه و نادر در تاریخ جنگ تحمیلی است.

معاون استاندار در ادامه با تاکید بر فعال شدن دبیرخانه دائمی کنگره شهدای ۱۵ خرداد بانه گفت: بزرگداشت واقعه ۱۵ خرداد بانه بسیار مهم و ارزشمند است و ضروری است هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار شود.

وی این اتفاق تلخ را جنایت در حق بشریت عنوان کرد و افزود: باید با انعکاس این واقعه در سطح ملی و فراملی حقانیت و مظلومیت مردم و نظام  را به مدعیان جهانی حقوق بشر  اثبات کنیم که در این زمینه ما در مقام مدعی و شاکی هستیم نه متهم.

معاون سیاسی استاندار کردستان در ادامه به وحدت و برادری شیعه و سنی در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهدای بمباران ۱۵ خرداد بانه از شهدای مهاجر و غیربومی هستند و این نشان از دفاع تمامی اقوام و مذاهب در کنار هم از آرمان‌های نظام و انقلاب است.

مهدی رمضانی بر تبیین واقعه‌ی ۱۵ خرداد بانه و تلاش در جهت ثبت این روز به عنوان روز مقاومت و ایثار مردم بانه در تقویم رسمی کشور و همچنین در کتب درسی مدارس تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه  اعضای حاضر پیشنهاداتی در مورد نصب المان شهدا در پارک ۱۵ خرداد بانه، برگزاری همخوانی گروه سرود ۶٠٠ نفری، اخذ پیام ریاست محترم جمهور برای این مراسم و ساخت مستندی از طرف صداوسیما مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.