جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۷:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۴ ساعت ۱۳:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

بکارگیری ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای برای جوانی جمعیت/اقدامات ناقص و بی اثر در ترویج فرزندآوری رها شود

استاندار کردستان بر بکارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای برای تشویق مردم به فرزندآوری تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه  قانون جوانی جمعیت استان کردستان موضوع جوانی جمعیت را از جمله مسائل مهم کشور دانست و گفت: نتایج اقدامات و سیاست گذاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری در آینده پدیدار خواهد شد.
وی با بیان اينکه باید کارهای ویژه‌ای در خصوص جوانی جمعیت را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در این راه باید از تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای استفاده شود تا بتوان به راهکاری موثر دست پیدا کرد.

زارعی کوشا با بیان اينکه  تنها تمرکز بر زوج های جوان و تشویق آنان به فرزندآوری کاری از پیش نخواهد برد، عنوان ‌کرد: دامنه  فرهنگ‌سازی‌ها باید به نسل‌هایی که هنوز ازدواج نکرده و یا در دوران پیش از ازدواج قرار دارند گسترش پیدا کند.
استاندار کردستان ساختار کنونی تشویق به فرزند آوری را ناکافی و ناقص است دانست و اظهار داشت:  باید رویکرد اقناعی در پیش بگیریم و همچنین در این مسیر راههای تکراری و آزموده شده را رها کنیم.
زارعی کوشا با بیان اينکه متاسفانه طی سالیان گذشته شاهد کارهای سطحی و بی اثر بوده‌ایم، گفت:  خیلی از کارهای رسانه‌ای انجام گرفته در این رابطه بی اثر و کم رمق بوده‌اند و نتوانسته‌اند اقناعی در جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: ظرفیتی در بانک‌ها برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری  ایجاد شده که استان باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.