چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۳۷:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۴ ساعت ۲۳:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت آماده‌گی حداکثری برای اربعین/کار جمعی موکب‌ها موجب ارائه خدمات مطلوبتر به زائران می‌شود

استاندار کردستان بر ضرورت آمادگی کامل و حداکثری ستاد اربعین استان در استقبال از زائران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد اربعین استان کردستان، به پیش بيني ها در خصوص افزایش تعداد زائرانی که می‌خواهند از مرز باشماق تردد کنند اشاره کرد وگفت:باید برنامه‌ریزی های ستاد اربعین و کمیته‌های زیر مجموعه به نحوی باشد که از حضور پر تعداد زائران غافلگیر نشویم و بتوانیم خدمات قابل قبولی به آنان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تجربیاتی در اربعین حسینی به دست آمد که امسال باید آن تجربیات مورد استفاده قرار گیرد، افزود:در سال گذشته کردستان دیر هنگام به مقصد سفر زائران  اضافه شد، اما باز هم عملکرد استان در ارزیابی ملی بسیار خوب توصیف شد.

زارعی کوشا عنوان کرد: باید تلاش کنیم با امکاناتی که داریم زائران کمترین مشکل را داشته باشند و با توجه به زمان کم باقیمانده تا اربعین کمیته ها باید هر دو هفته یکبار جلساتشان را تشکیل دهند. 

استاندار کردستان همچنین ثبت همه پروژه‌ها و برنامه ها در سامانه منتاک را یادآوری کرد و گفت: با توجه به اینکه  اساس کار و ارزیابی‌ها بر مبنای خود اظهاری صورت می‌گیرد هر کمیته یک مسئول سامانه داشته و مستند سازی‌های لازم انجام گیرد تا به ستاد ارائه شود. 

وی وجود هماهنگی  در سطح فرا ملی با کشور و اقلیم کردستان عراق را خواستار شد و گفت: اوایل خردادماه  جلسه مشترک  استانداران مرزی  با استانداران مرزی عراق در ارومیه برگزار می‌شود و یکی از محورها در خصوص زائران اربعین  خواهد بود،بنابراین پیشنهادات را جمع بندی و جهت طرح در نشست مشترک استانداران ارائه کنید.

زارعی کوشا در ادامه  اطلاع رسانی صحیح و به موقع را امری ضروری برای پیشگیری از سرگردانی زائران دانست و افزود: راهنمایی و هدایت درست زائر با بهره‌گیری از روش های مختلف و جذاب اطلاع رسانی از مسئولیت‌های کمیته فرهنگی به شمار می‌رود. 

استاندار کردستان با بیان اينکه سیاست ستاد اربعین استان حمایت  از مواکبی است که با سیاست های ستاد اربعین  هماهنگ هستند ، اظهار کرد: در خصوص فعالیت موکب ها ما احتیاج به یک کار تجمیعی و هماهنگ داریم  که بتوانند به زائرین خدمات ارائه دهند.

وی اضافه کرد:داشتن یک موکب مجهز می تواند برای استان آبروداری کندو این مسئله حتما باید مورد توجه موکب داران قرار بگیرد.