جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۱۲:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲ ساعت ۱۷:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

آب سد گاران به دل زریوار نشست/وعده صادق زیست محیطی استاندار کردستان

خبر خوش انتقال آب از سد گاران به دریاچه زریوار موجب شادی دوستداران محیط زیست و حافظان منابع طبیعی و آحاد مردم کردستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان که در جلسات مربوط به احیای تالاب زریوار اقدامات انجام گرفته برای نجات بخشی این سرمایه خدادادی و بی‌نظیر را ناکافی دانست بر انجام کارهای اساسی و اثرگذار در این رابطه تاکید کرد.
حالا بعد از گذشت کمتر از یکسال از تاکیدات و پیگیری‌های مستمر استاندار و با تلاش و همت شبانه روزی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ، مشاوران و پیمانکاران  تحویل آب از سد گاران و از محل تخصیص زیست محیطی جهت احیای دریاچه زریوار به  میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه به سوی دریاچه زریوار روانه شد.
بنا به گزارشی که شرکت آب منطقه‌ای کردستان منتشر کرده است سالیانه معادل ۳.۶ میلیون متر مکعب آب سالم وگوارا از سد گاران و با هزینه ۴ میلیارد تومان که بابت تجهیزات، احداث حوضچه‌ها، ۲۱ کیلومتر حفر کانال و ۳۰ کیلومتر خط لوله اصلی هزینه شده است نوید بخش روزهای بهتر برای تالاب زریوار و بیانگر انجام و تحقق وعده استاندار کردستان برای حفظ حیات مهمترین دریاچه آب شیرین  ایران و جهان است.