سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۲۵:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۳ ساعت ۰۳:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

در دیدار استاندار با رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح شد؛

ارتقای خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی در کردستان/ ضرورت تقویت اعتبارات حوزه توانبخشی بهزیستی

استاندار کردستان در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ارتقای کمی و کیفی خدمات به گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و رفع مشکلات این جامعه هدف تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با علی محمد قادری ‎بر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی آگاه سازی عمومی تقویت این حوزه در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه توجه ویژه به استان کردستان درخصوص کمک به مراکز غیردولتی بویژه مراکز شبانه روزی نگهداری از توانخواهان را خواستار شد.

زارعی‌کوشا با بیان این که خدمات مورد نیاز این قشر از جامعه  باید متناسب با شرایط آنان ارائه شود، تصریح کرد: برای رفع مشکلات درمانی و معیشتی جامعه هدف بهزیستی نیازمند حمایت و تخصیص بودجه‌های ویژه  از سوی سازمان بهزیستی هستیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مراكز توانبخشی توانسته در راستای توانمندسازی معلولان اثرگذار باشد و ‌مشكلات خانواده‌های معلولان را کاهش بدهد، افزود: وسایل کمک توانبخشی برای این مراکز تامین می‌شود و نیز مراکز جدیدی در سطح استان تاسیس خواهد شد.

وی بر پرداخت یارانه مراکز غیردولتی روزانه و شبانه‌روزی براساس تعرفه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: از ظرفیت شرکای اجتماعی و خیرین برای خدمات‌رسانی بهتر و نیز تامین مسکن جامعه هدف بهزیستی استفاده شود.

استاندار کردستان گفت: باید از منابع داخلی سازمان به ویژه املاک مازاد درجهت انتفاع مددجویان بهزیستی به صورت بهینه بهره‌گیری شود.

زارعی کوشا در پایان بر راه اندازی خانه‌های حمایتی کوچک برای مددجویان بر اساس نیازها و اولویت‌های شهرهای مختلف استان تاکید کرد.