جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۰:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۵ ساعت ۰۴:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

همایشی برای توت فرنگی کردستان/تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری برنامه محوری استان

استاندار کردستان بر معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ویژه استان و ایجاد ارزش افزوده بخش زراعی وباغی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا  در مراسم اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت فرنگی کردستان که با حضور شمار زیادی از مهمانان کشوری و فعالان حوزه اقتصادی برگزار شد،اظهار کرد: کردستان زیبایی‌ها و ظرفیتهای بی‌نظیری دارد که ترکیبی از مواهب الهی و میراث های ملموس و ناملموس را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: هورامان، زریوار مریوان، دشتهای حاصلخیز شرق و باغات سرسبز غرب و مردمی که سختکوشی و مهربانی مهمترین شاخصه آنهاست، از ظرفیتهایی است که پیشرفت استان را رقم می زند. 

استاندار کردستان تاکید کرد: مدیران و متولیان بخش کشاورزی با استفاده از تجربیات و دستاوردهای این همایش، زمینه را برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی به ویژه توت فرنگی استفاده کنند.

زارعی‌کوشا گفت: کردستان هرچند به واسطه اتفاقات سالهای گذشته مثل جنگ تحمیلی، فرصتهایی را از دست داده ولی از مستعدترین استانها برای توسعه و پیشرفت است.

وی ادامه داد: هم‌مرزی ۲۳۰ کیلومتری با اقلیم کردستان عراق و وجود فرهنگ و زبان مشترک با مردم آن منطقه، فرصتی است که نمی‌شود به سادگی از آن عبور کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه، بیشتر کشاورزان استان در اراضی سخت و شیب‌دار اقدام به کشت و کار کرده‌اند گفت: اینجا ابتدا خاک را تولید و سپس روی آن زراعت می‌کنند و این یعنی کشاورز کردستانی برای تولید و امنیت غذایی زحمت مضاعفی بر عهده دارند.

استاندار کردستان یادآور شد: قصد داریم با معرفی ظرفیتهای استان و با کمک نخبگان اقتصادی، زمینه رونق اقتصادی در عرصه تولید را بالا برده و ارزش افزوده تولیدات را تقویت کنیم.