پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۵:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۷ ساعت ۰۳:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

پرهیز از تجویز نسخه واحد برای قطع برق مراکز تولیدی و صنعتی /اقناع سازی مردم برای مصرف بهینه برق در فصل گرم سال/تغییر ساعات کار ادارات از پانزدهم خردادماه

استاندار کردستان به مدیران حوزه برق استان تاکید کرد که با پرهیز از دستورالعمل‌های خشک ابلاغی در قطع برق کارخانجات و مراکز تولیدی و صنعتی روش‌های منعطف‌تر و قابل تغییر را به کار بگیرند.

بە گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق استان کردستان، به ضرورت همراهی و همکاری همه نهادها و ارگانها برای عبور از فصل گرم سال، گفت:تداوم تولید و فعالیت در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و اصناف ضرورت دارد و در استان باید روش‌هایی در زمان و میزان قطعی برق به کار گرفته شود که خدشه‌ای جدی به فعالیت‌ها وارد نکند و اجرایی شدن این روش با رویکرد منعطف و پرهیز از تجویز نسخه واحد برای همه بخش ها میسر است.

وی با بیان اینکه در ضرورت مصرف بهینه برق کوچکترین تردیدی وجود ندارد، اظهار کرد: مقایسه میزان مصرف برق در کشور  با دیگر نقاط جهان  نشان می دهد که میزان مصرف ما بالا است و بر همین اساس باید بازنگری جدی در این رابطه صورت بگیرد.

زارعی کوشا انجام کارهای فرهنگی  در رابطه با مصرف برق را لازم عنوان کرد و گفت: امروز ناچار هستیم که طراحی ها را برای اصلاح الگوی مصرف رعایت کنیم.

استاندار کردستان با بیان اينکه در فصل پیک مصرف برق با درایت وزارت نیرو در دو سال گذشته مدیریت مطلوبی صورت گرفت، افزود:امسال در کشور بین ۱۲ تا  ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد و باید مدیریت مصرف به نحوی انجام شود که برق خانگی که جزو خطوط قرمز است دچار قطعی نشود. 

وی گفت: جامعه را باید به نحوی اقناع کرد که این شرایط را پذیرفته  و با آن همراهی کنند، چرا که اگر مردم آن را نپذیرند کار به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

استاندار کردستان همچنین از جامعه روحانیت ، گروه‌ها و تشکل های مردمی نیز خواست در جهت مصرف بهینه برق یاری رسان دولت باشند و با گفتگو و اطلاع رسانی مناسب اذهان جامعه را برای همراهی آماده کنند.

اما نکته قابل توجه سخنان استاندار کردستان آنجا بود که به‌ دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی هشدار داد که کوچکترین مماشاتی با آنان در موضوع مصرف بیش از اندازه برق صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد:لازم است که ما خود به بهترین شکل ممکن به شعارها و برنامه‌های خود عمل کنیم تا مردم نیز به این مهم توجه داشته باشند.

زارعی کوشا بر نظارت و پایش مستمر دستگاه‌های اجرایی در مصرف برق تاکید کرد و افزود: بر مبنای دستورالعمل ابلاغی دولت ساعات کار ادارات از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود.