پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۴۰:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۷ ساعت ۰۳:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری سالانه موسیقی نواحی لیلاخ/موسیقی کشور مرهون زحمات و هنرمندان کردستانی است/آب سد آزاد امسال به دهگلان می‌رسد

استاندار کردستان عنوان کرد که با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی نواحی «لیلاخ» در دهگلان به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان ،اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی نواحی «لیلاخ» در دهگلان کردستان را سرزمین آواها و نواهای ماندگار و اصیل عنوان کرد و گفت : با جرأت می‌توان گفت که بخش بزرگی از حوزه هنر موسیقی در کشور مدیون کردستان و هنرمندان شاخص آن است که در این عرصه درخشان و پرفروغ حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های موسیقی در مناطق مختلف استان می‌تواند نقش بسیار زیادی در جذب گردشگر داشته باشند، اظهار کرد:با ظرفیت هنری و فرهنگی که در کردستان وجود دارد می‌توان در این حوزه کارهای بسیار بزرگی انجام داد که در سطح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

زارعی کوشا حضور گسترده مردم دهگلان در این رویداد هنری   بسیار قابل توجه خواند و گفت:

منطقه لیلاخ قدمتی به بلندای تاریخ دارد و از شاخصه‌های مهم آن موسیقی با اصالت و فولکلور آن است. 

زارعی کوشابابیان اینکه دهگلان حق بزرگی بر گردن ما دارد و برای توسعه هرچه بیشتر این شهرستان باید تلاش شود ، اعلام کرد: با موافقت وزیر ارشاد  رویداد هنری موسیقی منطقه لیلاخ هر ساله برگزار خواهد شد. 

استاندار کردستان به نگاه ویژه دولتمردان  و تبدیل استان به کارگاه از کار و سازندگی تبدیل شده است، عنوان کرد: امسال  انتقال آب از سد آزاد به دهگلان محقق می‌شود و جشن بهره برداری از انتقال آب به دهگلان را برگزار خواهیم کرد.