جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۱:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۷ ساعت ۱۸:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

بررسی مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور / کلنگ زنی پتروشیمی بعثت کردستان در آینده نزدیک/ پرداخت ۹۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب سفر

استاندار کردستان با انتقاد از عملکرد پایین برخی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات اقتصادی مربوط به سفر رئیس جمهور تداوم این وضعیت را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور که به حوزه تسهیلات بانکی اختصاص داشت، گفت: رویکرد دور دوم سفرهای رئیس جمهور به بررسی وپیگیری مصوبات اختصاص دارد  و بر همین مبنا لازم است حوزه اقتصادی استانداری و بانک‌ها با جدیت بیشتر به پیگیری مصوبات ورود کنند و اگر طرحی به هر دلیلی قابلیت اجرایی ندارد آن را به نهاد ریاست جمهوری برای حذف یا جایگزینی مصوبات دیگر ارجاع دهند.
وی افزود باوجود پرداخت بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب سفر انتظار داریم مصوبات با سرعت بیشتر اجرایی شود .

زارعی کوشا میزان  مصارف نسبت به منابع توسط بانک‌های استان را غیر قابل قبول خواند و گفت: انتظار داریم بانک‌های دولتی که منابع سرشاری را در اختیار دارند نسبت به پرداخت مصارف حداقل تا ۱۲۰درصد منابع خود اقدام کنند، چرا ارقام پرداختی در استان نسبت به کشور قابل توجه نیست.
وی افزود:هرچند در استان بانک‌هایی نظیر کشاورزی و صنعت و معدن عملکرد قابل قبولی دارند، اما این روند باید در کل بانک‌های استان حاکم شود.
زارعی کوشا تصریح کرد:مدیران بانک‌های استان باید خود را نماینده استان در تهران بدانند و با پیگیری مستمر منابع جدید را برای استان دریافت کنند، زیرا اعتقاد دارم کسانی که در تهران نشسته‌اند دغدغه ای برای استان‌های محروم ندارند.
وی همچنین در خصوص اشخاصی که تسهیلاتی دریافت کرده ، اما با جدیت طرحهای خود را پیگیری نمی‌کنند، اظهار کرد:  ما از بانک ها و دستگاه‌های اجرایی می خواهیم در خدمت تولید کنندگان باشند اما تولید کننده ای که اهلیت ندارد و منابع را هدر می‌دهد  نباید حمایت شوند و باید طبق ضوابط با آنها برخورد کرد.
زارعی کوشا یادآوری کرد: بخش عمده توسعه اقتصادی و رشد تولید بستگی به عملکرد بانک‌ها دارد و از حوزه اقتصادی می‌خواهم به صورت روزانه پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشند و تعهدات بانک ها و عملکرد آنها به صورت‌ مستمر رصد کنند.
زارعی کوشا با بیان اينکه در سفر رئیس جمهور به کردستان چندین کلان پروژه برای استان مصوب شد، گفت: یکی از مهمترین آن پروژه‌ها  پتروشیمی بعثت بود که پیگیری‌های بسیار زیادی برای آن انجام شد.
وی اضافه کرد:  بخش عمده مصوبات از نظر ریالی و ارزی مربوط به این پروژه است که با اجرایی شدن آن بزرگترین طرح استان به شمار خواهد رفت.
استاندار کردستان با بیان اینکه کنسرسیومی متشکل از ۵ بانک تامین مالی پتروشیمی دوم کردستان را به عهده دارند، گفت:هم اکنون پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه است و در آینده نزدیک با حضور یکی از مقامات بلند پایه کشور کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.