چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۱:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۸ ساعت ۰۱:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت الگوسازی از پوشش‌های بومی/دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجرا نتیجه وضعیت حجاب در جامعه است

استاندار کردستان تاکید کرد که دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف باید به الگوسازی از پوشش های بومی توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف اختصاص داشت، گفت: پوشش مردم کُرد جز پوشیده‌ترین پوشش‌های اقوام ایرانی است که باید این نوع پوشش توسط نهادها و دستگاه‌های فرهنگی ترویج و احیا شود.

وی با بیان اينکه الگوسازی پوشش محلی باید در اولویت برنامه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: ترمیم فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی دارد.

زارعی کوشا با بیان اينکه در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید بیش از گذشته به مولفه‌های بومی توجه کنیم، گفت:وضعیت موجود در حوزه حجاب و عفاف حاصل کم توجهی های ما در گذشته نسبت پوشش های بومی و عدم توجه به این داشته‌های فرهنگی بوده است.

استاندار کردستان یادآوری کرد:  نتیجه دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجرا باعث ایجاد برخی آسیب ها و چالش در حوزه حجاب و عفاف شده است که برای  ترمیم این فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی داریم. 

وی اضافه کرد: به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد باید مراقب باشیم تا در موضوع حجاب و عفاف و تصمیم‌گیری در زمین دشمن قرار نگیریم و دستگاه‌های دارای مسئولیت اجرایی  باید نسبت به این مسئله کاملا هوشیار و آگاه باشند.

وی عنوان کرد: در نا آرامی‌های سال گذشته موضوع حجاب محور طراحی دشمن قرار گرفت و روی آن موج‌سواری کردند و همین موجب ایجاد یک شرایط خاص در کشور شد.

به گفته زارعی‌کوشا، برنامه‌ها و تولید محتواهایی که در رسانه‌ها تولید و پخش می‌شود نباید با سیاست‌های نظام و دستگاه‌های فرهنگی در تضاد باشد.