جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۴۰:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۱۶ ساعت ۱۴:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

سال اتمام پروژه‌های بر زمین مانده ۲۰ ساله/ صیانت از دانشجویان رسالت حراست دانشگاه‌ها

استاندار کردستان وعده داد که امسال تلاش خواهیم کرد بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره ۲۰ ساله در استان را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشادر همایش سراسری مدیران حراست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سنندج گفت:پروژه‌هایی در استان وجود دارند که عمری بالغ بر دو دهه دارند و امسال تلاش ما این است تا این طرحها به بهره‌برداری برسند.
وی افزود:سد سیازاخ دیواندره، فرودگاه سقز و راه آهن همدان به سنندج از جمله طرحهایی هستند که با تامین اعتبار آنها به خط پایان خواهند رسید.
زارعی کوشا با بیان اينکه امروز و در دولت سیزدهم مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری را یک دانشمند برجسته جهان اسلام   با تجارب مختلف و موفق اداره می‌کند، اظهار کرد: مجموعه علمی و دانشگاهی کشور امروز شاهد یک تحول و تغییر اساسی است.
استاندار کردستان با بیان اینکه تغییر و تحول در مجموعه حراست دانشگاه‌ها نیز به وضوح قابل مشاهده است، افزود: در ناآرامی و اغتشاشات سال گذشته بیشترین تمرکز دشمن بر روی دانشگاه‌ها بود.
وی افزود: رسالت مجموعه حراست در دانشگاه ها صیانت از  امنیت و سلامت دانشجویان است.
وی اظهار کرد: کردستان در اغتشاشات سال گذشته نسبت به دیگر نقاط کشور دارای شرایط ویژه‌ای بود ، اما با بصیرت مردم و مدیریتی که اعمال شد شاهد کمترین خسارت و آسیب‌ها نسبت به خیلی از نقط دیگر بودیم.
زارعی کوشا با اشاره به اینکه ما در این رویدادها و وقایع تجارب گرانقیمتی به دست آوردیم، گفت: می بایست نقاط قوت و ضعف را بدرستی شناسایی، تحلیل و برای رفع نقاط ضعف برنامه ریزی کنیم.

وی یادآوری کرد: مردم کردستان با وجود همه القائات رسانه‌ای، با دشمنان همراهی نکردند، چرا که  قدر امنیت را بخوبی می‌دانند و با همه وجود آسیب‌های ناشی از ناامنی را لمس کرده‌اند.
زارعی کوشا سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در اردیبهشت ۸۸ را مهمترین نقطه عطف تاریخ کردستان برشمرد و گفت:مهمترین دستاورد سفر معظم له علاوه بر برکات مادی فراوان  اصلاح انگاره های منفی به استان و تغییر نگاه امنیتی به فرهنگی بود.

استاندار کردستان تصریح کرد:دشمن هنوز از سیلی سفر رهبری احساس درد می‌کند و با هر شیوه ممکن در صدد جبران آن است.
وی در ادامه به سخنان رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره)اشاره کرد وافزود:سخنرانی رهبر انقلاب در چهاردهم خرداد بسیار متفاوت و عینا تبیین حقایقی بسیار مهم ررای آحاد ملت و مسوولان بود که لازم است مدیران بارها این سخنرانی را مرور کنند.