جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۸:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۱۷ ساعت ۱۴:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

تاکید بر تامین زیرساخت‌های مرز باشماق/تلاش برای برگزاری یک اربعین به یاد ماندنی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور  عنوان کرد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال تعداد  قابل توجهی زائر از مرز باشماق تردد خواهند کرد که همین امر تامین زیرساخت‌های مرز باشماق ضروری می‌سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، سید مجید میراحمدی در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به آشنایی مردم با مرز باشماق در سال گذشته و رضایتمندی نسبی زائران و پیش بینی گرمای بیشتر هوا، به احتمال زیاد  امسال جمعیت قابل توجهی زائر اربعین از مرز باشماق عبور خواهند کرد.
وی ایجاد زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین را عملیاتی عظیم و بی نظیر دانست و افزود: این اقدامات باید قبل از آغاز سفر و راهپیمایی اربعین انجام شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر ضرورت انجام پروژه‌های اولویت‌دار توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و ادامه داد: باید زیرساخت‌ها برای عبور ۳۰۰ هزار زائر از مرز باشماق ایجاد شود؛ چراکه در سال های بعد استقبال از این مرز بیشتر خواهد شد.
میراحمدی خواستار برگزاری جلسات ستاد استانی اربعین به صورت مستمر و پیگیری پیشرفت‌های اجرای زیرساخت‌ها توسط استاندار کردستان شد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت به موضوع اربعین توجه ویژه‌ای دارند.
وی با بیان اینکه به اربعین و دستاوردهای فرهنگی آن بیش از گذشته نیاز داریم، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در جهت ارتقای فرهنگ دینی مردم می‌تواند تحول ایجاد کند موضوع اربعین حسینی است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: اهل سنت و تشیع علاقه خاصی به مسئله دین، تقوا و زندگی مومنانه دارند؛ چرا که کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، دچار تحولات بزرگی می شوند.
میر احمدی اتحاد و همدلی اهل سنت و اهل تشیع و امتزاج اقوام و مذاهب را از برکات اربعین نام برد وگفت:  همه مدیران در سطح استان و در دوره مسئولیت خود باید تلاش کنند تا یک اربعین به یاد ماندنی را رقم بزنند.
در این جلسه تمامی اقدامات انجام شده و نیازمندی های استان در تامین زیرساخت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.