جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۴:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۱۷ ساعت ۱۴:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

تبدیل حفاظت از منابع زیست محیطی به گفتمان عمومی/توسعه با شرط حفظ محیط زیست

استاندار کردستان عنوان کرد باید مسائل و موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست به یک گفتمان عمومی در میان مردم تبدیل شود.

 

 

بە گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه‌ای به مناسبت هفته محیط زیست و در دیدار با مدیران این حوزه ضمن بیان اینکه همه ما
نسبت به سرنوشت آیندگان وظیفه داریم و باید از اقداماتی که ممکن است سبب نابودی محیط زیست شود پرهیز کنیم، گفت: لازم است در استان کردستان حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به یک کار ارزشی و  گفتمان عمومی تبدیل شود.
وی توسعه همه جانبه استان به خصوص در حوزه اقتصادی و صنعتی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت:  استان باید همزمان با حفاظت از منابع حیاتی به توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد بنگاه‌های تولیدی برای ایجاد ثروت نیز توجه داشته باشد.
زارعی کوشا ضمن قدردانی از شکل گرفتن نگاه فرابخشی  در اداره کل محیط  زیست استان، افزود: محیط زیست خود باید عامل پیشرفت باشد و این کار جز با همفکری و نگاه فرابخشی امکان‌پذیر نیست.
استاندار کردستان تصریح کرد:
اعتقاد دارم در جایی که پروژه‌هایی در نقطه مقابل محیط زیست قرار دارند اولویت با حفظ محیط زیست است.
زارعی کوشا به منابع پایدار آب استان اشاره و ضمن تاکید بر صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب خواستار آن شد تا میزان گلخانه‌های استان از ۳۰ هکتار کنونی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.
وی با بیان اينکه مردم کردستان توجه زیادی به محیط زیست و منابع طبیعی دارند انتقال آب به دریاچه زریوار از محل سد گاران را کاری ارزشمند و در راستای تداوم حیات این دریاچه ذکر کرد و گفت: در شرایطی که کشور با کمبود آب مواجه است ما آب را به زریوار انتقال دادیم تا این سرمایه حیاتی و ارزشمند حفظ شود.
جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب روستاهای اطراف  به کاسه دریاچه از دیگر اقداماتی بود که توسط استاندار کردستان بیان شد.
استاندار کردستان همچنین خواستار اطلاع رسانی گسترده کارهای انجام گرفته در بخش محیط زیست برای مردم شد.
در این جلسه کارت همیار محیط زیست به استاندار کردستان اهدا شد.