پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۵:۰۲:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۱۷ ساعت ۱۴:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

تقویت زیرساخت‌های کردستان به برکت اربعین حسینی/اربعین حسینی تجلی وحدت و برادری است

استاندار کردستان یکی از برکات اربعین را علاوه بر انسجام و برادری بیشتر مذاهب، تقویت زیرساخت‌ها و جبران کمبودهای توسعه ای استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد اربعین استان کردستان که با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در سنندج برگزار شد، گفت:امکانات زیرساختی دیگر مرزهای کشور که محل تردد زائران است در طی سالیان گذشته ایجاد شده است اما کردستان در بخش زیرساخت‌ها مشکلات جدی دارد.
وی افزود:امیدوارم به برکت اربعین حسینی و با همت و جدیتی که در مدیران وجود دارد شاهد برطرف شدن مشکلات و کاستی‌های استان در بخش تامین زیرساخت‌ها باشیم.
زارعی کوشا با بیان اينکه در سال گذشته استقبال زائران از مرز باشماق برای شرکت در راهپیمایی اربعین فراتر از پیش بینی‌ها بود، اظهار کرد: بی گمان با شناختی که از مرز باشماق برای زائران ایجاد شده است امسال باید منتظر حضور بسیار گسترده تر زائران در استان باشیم و میزبانی از این عزیزان مستلزم یک برنامه ریزی همه جانبه و کار جهادی شبانه روزی است.
وی ادامه داد: در ایام تعطیلات امسال شاهد حضور بیش از یک میلیون نفر گردشگر در سطح استان بودیم که نماینگر شناخت و علاقه مردم دیگر نقاط کشور به استان است.
استاندار کردستان از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و دیگر نهادها و اداراتی که مسئولیت و تعهدی را در ستاد اربعین پذیرفته‌اند خواست که کاملا به اجرای تعهدات خود پایبند باشند تا استان نیز بتواند به بهترین نحو ممکن به زائران خدمت رسانی کند.
زارعی کوشا یکی از عمده مشکلات موجود در راهپیمایی اربعین را مربوط به حوزه حمل و نقل و خصوصا در مسیر برگشت عنوان کرد و گفت: اگر ما بتوانیم در آن سوی مرز عرضه سوخت داشته باشیم بخش زیادی از مشکلات حل و هزینه زائران نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
زارعی کوشا میزبانی از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را افتخاری برای کردستان و موجب تجلی وحدت و برادری میان مردم نام برد و گفت:در سال گذشته شاهد بودیم که مردم استان و خصوصا شهرستان مریوان چه خدمات ارزنده‌ای  را به زائران ارائه کردند که همین امر مبین علاقه فراوان مردم به اهل بیت (ع) و وحدت و همبستگی شیعه و سنی است.