پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۸:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۱۸ ساعت ۱۴:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

حرکت جدی استان برای تحقق نهضت ملی مسکن/استقبال کردستان از صنعتی سازی ساختمان

استاندار کردستان از آغاز عملیات اجرایی و شروع ساخت ۵۹ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن تا شهریورماه سال‌جاری در کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان که با حضور فرمانده قرارگاه  مسکن نیروهای مسلح و به تامین  مسکن برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح استان اختصاص داشت، گفت:برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در سراسر استان تامین زمین صورت گرفته که تا پایان شهریورماه این ميزان به ۵۹ هزار واحد افزایش می‌یابد.
وی گفت :اکنون هفت هزار و ۱۰۵ واحد نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و تا پایان شهریورماه این ميزان به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.
زارعی کوشا با بیان اينکه مسائلی در کلیات طرح نهضت ملی مسکن نظیر نقص در سامانه ثبت نام متقاضیان وجود دارد که باید مرتفع شود، افزود:این نقص در سامانه باعث شده است تا افراد برای ثبت نام در مراکز شهرستان‌ها اقدام کنند و عملا در برخی شهرهای کوچک با نبود متقاضی مواجه هستیم.
استاندار کردستان تامین مسکن برای نیروهای مسلح به واسطه اهمیت کار آنان در حفظ امنیت را مهم دانست و گفت:ما وظیفه داریم نیازمندی‌ها و دغدغه افراد شاغل در نیروهای مسلح در حوزه تسهیلات، مسکن و معیشت را برطرف کنیم.
وی با بیان اينکه زمین‌های فاز ۲ شهرک وحدت سنندج سابقه‌ای بیش از دو دهه دارد، عنوان کرد: در یک و نیم سال گذشته حل این مسئله در دستور کار قرار گرفت و مشکلات استانی آن برطرف شد و اکنون تنها انتقال سند آن املاک از بنیاد تعاون نیروهای مسلح به سازمان ملی زمین و مسکن باقیمانده که باید هرچه سریعتر انجام شود.
وی تشکیل قرارگاه استانی مسکن برای نیروهای مسلح را اقدامی تسهیل کننده در روند ساخت مسکن برای متقاضیان واجد شرایط دانست و گفت:انتظار می‌رود توافقاتی که در خصوص واگذاری زمین‌های نیروهای مسلح انجام شده به سرعت اجرایی شود تا  مشکل تامین زمین برای تعداد زیادی از افراد فراهم گردد.
استاندار کردستان در ادامه به توانمندی نیروهای مسلح در احداث کارخانه تولید قطعات ساختمانی پیش ساخته گفت:صنعتی سازی ساختمان علاوه بر کاهش هزینه‌ها زمان ساخت را نیز بسیار کوتاه خواهد کرد.
وی افزود:در استان سرمایه گذارانی وجود دارند که علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند و ما تلاش خواهیم کرد بستر این فعالیت در استان را فراهم کنیم.
زارعی کوشا یادآوری کرد:ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در زمان چهار سال یکی از وعده‌های مهم دولت سیزدهم است و باید تلاش کنیم اقشار نیازمند و واجد شرایط در استان بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.