پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۰:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۱۸ ساعت ۱۴:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت احیاء زنجیره ارزش افزوده فرش کردستان/پرداخت تسهیلات برای رونق تولید فرش دستباف

استاندار کردستان خواهان احیاء زنجیره ارزش افزوده تولید فرش کردستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کمیته فرش دستباف استان کردستان که با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد،ضمن تاکید بر اینکه فرش کردستان یک برند شناخته شده در سطح ملی و جهانی است، گفت:باید هدفگذاری ما در استان برای احیای ارزش افزوده فرش از شروع تاپایان آن باشد.
وی عنوان کرد:فرش یک هنر صنعت بومی در استان است و امسال باید برای تقویت آن  برنامه ریزی ویژه داشته باشیم و با تمرکز بیشتر به این بخش ورود کنیم.
زارعی کوشا با بیان اينکه ما در اجرای کارها با گره‌های مختلف روبرو میشویم، تصریح کرد: در سال گذشته اعتباری از محل تبصره ۱۸ تخصیص داده نشد و فرایند پرداخت ماده ۱۶ نیز به تازگی شروع شده است، اما مصوباتی که در خصوص پرداخت تسهیلات برای حمایت از  فرش بوده باید پرداخت شود.
استاندار کردستان با انتقاد از روند و رویه در پیش گرفته شده در سیاست‌های بانکی گفت: متاسفانه قواعد و مقرراتی برای بانک‌ها وضع شده است که به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای استان نیست.
وی ادامه داد: در حالیکه کردستان دو درصد مساحت کشور راشامل می‌شود تنها از ۶ دهم درصد منابع بانکی کشور برخوردار می‌شود اما بانک‌ها در استان‌های برخوردار بالای ۱۰۰ درصد منابع خود تسهیلات پرداخت می‌کنند.
زارعی کوشا گفت: طی فاصله محرومیت با این روند پرداخت تسهیلات و رسیدن به رشد اقتصادی امکان‌پذیر نیست و حتما در جلسه آتی هیات دولت این مسئله را به صورت جدی مطرح خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه فرش کردستان باید شناسه اصالت کالا را داشته باشد و در کنار آن موضوع بازاریابی و تبلیغات را به صورت جدی دنبال کند، اظهار کرد:امروز تبلیغات یک رشته تخصصی است ‌و برای فروش مطلوب و دارای توجیه این مسئله باید در صدر سیاستگذاری‌ متولیان قرار بگیرد.
توجه به اقدامات و کارهای مطالعاتی و پژوهشی در زمینه فرش دستباف کردستان و برگزاری نمایشگاه فرش در اقلیم کردستان عراق  در سالجاری از دیگر موارد مورد اشاره استاندار کردستان بود.