معاون عمرانی استاندار تاکید کرد:
سهم دستگاههای مقصر در حادثه سهراهی مریوان تعیین شود / ضرورت ایمنسازی جادههای کردستان

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه ۲۷ فروردین در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل راههای استان که در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مطابق بررسیهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، جادههای کردستان غیراستاندارد و پرریسک تشخیص داده شده است.
وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه ایمنسازی جادههای استان انجام شده است اما کافی نیست، لذا دستگاههای متولی باید با استفاده از حداکثر امکانات موجود، نسبت به رفع نقاط حادثهخیز استان اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، گفت: بخش عمده تصادفات جادهای استان در قطعات کریدور شمال غرب- جنوب غرب اتفاق میافتد لذا این پروژه از مطالبات اصلی استان است و به صورت جدی پیگیری میشود.
حبیبی تصریح کرد: احداث شانههای آسفالته در مسیرهای چهارخطه، احداث شیار لرزاننده وسط جادهها، نصب تابلو و علائم هشداردهنده، ایجاد سرعتگاههای استاندارد، بهسازی جادهها و نصب دوربینهای کنترل، میتواند نقش موثری در کاهش تصادفات جادهای داشته باشد.
وی به بررسی تصادف مرگبار سهراهی مریوان پرداخت و گفت: محل حادثه جزء محورهای کارگاهی استان است که میبایست از قبل با انجام اقدامات فنی همچون ایجاد هرهخاکی یا حوضچه آرامش، ایمنسازی میشد، اما علت اصلی حادثه نقص فنی تانکر حمل سوخت بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کردستان به تردد کشندهها در محورهای استان وابسته است، امکان ممانعت از تردد این خودروها در روزهای تعطیل وجود ندارد، اما میتوان عبور وسایل نقلیه فاقد ریتاردر که حامل مواد خطرناک گروه سوم هستند را محدود کرد.
حبیبی در ادامه بر موضوعاتی از جمله، ساماندهی ترافیک سهراهی گزنه، آرامسازی سهراهی موچش، ایمن سازی سهراهی مریوان، احداث شانه آسفالت، نصب تابلوهای هشدار در گردنهها، آگاهیبخشی به رانندگان و پیگیری مصوبات جلسه تاکید کرد.