چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴ , ۰۱:۰۵:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۴/۹/۲۵ ساعت ۲۰:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار:

کنسلی بلیت‌های قطار سنندج–همدان زیر ۲ درصد است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، با رد شایعات درباره اختلال گسترده در قطار سنندج–همدان گفت: آمار کنسلی بلیت‌ها کمتر از دو درصد کل مسافران بوده و استرداد هزینه‌ها انجام می‌شود، هرچند به دلیل فرآیندهای مالی شرکت‌ها، ممکن است چند روز زمان ببرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی در توضیح مطالب منتشرشده درباره لغو سفرها و عدم بازپرداخت بلیت قطار سنندج–همدان در گفتگو با واحد خبر صدا و سیما مرکز کردستان،اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار دریافتی، از حدود ۹۲ هزار و ۶۰۰ مسافر، کمتر از دو هزار بلیت لغو شده که نشان‌دهنده ضریب کنسلی زیر دو درصد است.

وی افزود: مطابق پیگیری اینجانب از راه اهن منطقه‌ای همدان بازپرداخت هزینه این بلیت‌ها قطعی است، اما به دلیل تسویه‌حساب میان شرکت‌های فروش بلیت و راه‌آهن، این فرآیند ممکن است دو تا پنج روز به طول بینجامد و این موضوع محدود به حمل‌ونقل ریلی نبوده و در سایر شیوه‌های حمل‌ونقل و حتی پرداخت‌های انلاین نیز رایج است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به وضعیت سفرهای ریلی سنندج–همدان تصریح کرد: تعداد سفرهای فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی تقاضای مردم نیست، اما کمبود لوکوموتیو و مولد برق، امکان افزایش تعداد قطارهای مسافربری را برای راه آهن کشور محدود کرده است.

حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر این مسیر دو نوبت در هفته (سه‌شنبه و جمعه) به‌صورت رفت‌وبرگشت فعال است، گفت: ضریب اشغال صندلی‌ها حدود ۸۹ درصد بوده که نشان‌دهنده استقبال بالا از این خط ریلی است.

وی همچنین به پیشرفت ایستگاه قروه اشاره کرد و گفت: این ایستگاه حدود ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل آن مصوب شده است که در صورت تخصیص اعتبارات، کارگاه اجرایی مجدداً فعال خواهد شد.

حبیبی همچنین درباره امتداد خط ریلی به اقلیم کردستان عراق، خاطرنشان کرد: این پروژه به اعتباری حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و از نظر قانونی مراحل ماده ۲۳ طی نشده و در عین حال مشکل تامین اعتبار نیز دارد، اجرای آن منوط به اخذ مجوز ماده ۲۳ و تامین اعتبار در بودجه سنواتی کشور خواهد بود.