سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۹:۱۰:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۱۱ ساعت ۱۵:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

دستگاه های اجرایی تحقق طرح جهش تولید مسکن را در اولویت قرار دهند

استاندار کردستان گفت: دستگاه های اجرایی تحقق طرح جهش تولید مسکن بخش عمده‌ای از دغدغه تامین مسکن مردم را حل می‌کند که لازم است همه دستگاه‌ها برای تحقق این طرح در استان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان: بهمن مرادنیا عصر امروز در جلسه شورای مسکن استان درمحل سالن شهدای گمانم استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: دولت درصدد است که در قالب طرح جهش تولید مسکن، افراد فاقد مسکن را طی چهار سال صاحب خانه کند که این طرح باید به خوبی در استان ما نیز پیگیری و اجرایی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه فرمانداران اشراف کامل بر مسایل و مشکلات شهرستان خود دارند لازم است که کارگروهی با مسوولیت فرمانداران و عضویت سایر ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان در همه شهرستان‌های استان تشکیل شود تا بررسی مجددی در مورد طرح جهش تولید مسکن صورت گیرد.
مرادنیا در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح باید اولویت بر استفاده از اراضی مازاد در داخل شهرها باشد، ادامه داد: در صورتی که دستگاه های دولتی نیز اراضی مازادی را در سطح وسیع دارند برای اجرای طرح جهش تولید مسکن واگذار کنند.
استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در صورتی که تعاونی‌های مسکن هم ساماندهی شوند، بخش اعظمی از دغدغه تامین مسکن مردم حل خواهد شد که در این زمینه در صورتی که بتوان با مالکان این تعاونی‌ها به توافق رسید می توان از این ظرفیت نیز در راستای تحقق طرح جهش تولید مسکن در استان بهره گرفت.
مرادنیا با اشاره به اینکه باید آمار دقیقی از افراد فاقد مسکن در استان تهیه شود، افزود: کسانی که فاقد مسکن هستند و توان و شرایط لازم برای تامین مسکن خود را دارند، باید در اولویت این طرح قرار بگیرند.
استاندار کردستان در پایان گفت: مصوبه طرح جامع شهرک نیشتمان از شهریورماه به استان ابلاغ شده است که طی چند روز آینده باید مقدمات اجرای این طرح در استان صورت گیرد، زیرا در صورت اجرایی شدن آن ۲۸ هزار واحد مسکن در استان تامین خواهد شد که گام بزرگی در جهت خانه دار شدن مردم است.