دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۸:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۰ ساعت ۱۸:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

همە مسئولان نظام موافق اتمام پروژە راە آهن همدان بە سنندج بودند/ ۲۰ هزار میلیارد ریال برای رساندن راە آهن بە کردستان هزینە شدە است /برنامه حمل و نقل ریلی برای نوار غربی کشور در دست اجرا است

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برنامه ریلی درازمدت داریم که در آینده بنادر جنوب و جنوب غربی به شمال غرب کشور از طریق راه آهن متصل شود که کردستان هم جزو آن است.


به گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان،  خیرالله خادمی در آیین اتمام  عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان – سنندج در ایستگاه سنندج اظهار داشت: بخشی از این پروژه مهم انجام شده و بخش دیگر در حال انجام و دولت در درازمدت شبکه ریلی جنوب کشور را به غرب و شمال غرب متصل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با اتمام طرح ریلی بین قروه و دهگلان، این خط به زنجان، تبریز و جلفا وصل خواهد شد و از جنوب نیز خط ریلی از ملایر، دورود و بروجرد و اتصال آن به بندر امام خمینی در دستور کار و طرح ملی قرار گرفته است و از سوی دیگر، خط ریلی از خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان به مرز بازرگان متصل شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به پروژه راه آهن همدان – سنندج و اتمام ریل گذاری آن اشاره کرد و افزود: در این ۲ سال به صورت جهادی و ویژه در این طرح مهم کار شد.

خادمی با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر ۷۶۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است، یادآور شد: سختی کار تمام شده و تلاش می‌کنیم این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و افتخار ما این است که تمام طرح با ریل ملی انجام شد.

وی  تاکید کرد: راه آهن همدان – سنندج تنها پروژه ای است که در هیچ سطحی از بالاترین سطح نظام و رهبری و ریاست جمهوری تا سطوح پایین تر آن در وزارتخانه و دستگاه قضایی هیچگونه مخالف و مشکلی وجود نداشت.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: نظام به ویژه رهبری همواره بر این امر تاکید داشته اندکه باید به کردستان توجه بیشتری شود و این مهم اتفاق افتاده و امروز استان در مسیر توسعه قرار گرفته است. 

خادمی به برنامه ریزی برای انجام پروژه های مهم در کردستان تاکید کرد و گفت: معتقدیم که برای عمران کردستان، راه آهن همدان – سنندج چهارخطه باید به مرز باشماق متصل شود، ضمن اینکه برای بهره بردادی از آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه  ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ارزش روز پروژه ۴۵ هزار میلیارد ریال است.