چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۵:۵۳:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲۱ ساعت ۰۱:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

بر آنیم استان کردستان به الگوی ارتباط موثر دانشگاه با اقتصاد، صنعت و کشاورزی در کشور تبدیل گردد

استاندار کردستان تاکید کرد که برآنیم استان کردستان، الگوی ارتباط موثر دانشگاه با اقتصاد صنعت و کشاورزی در کشور شود.

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در نشست مراکز علمی برای توسعه و بهبود وضعیت کردستان که در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، حضور در نشست ها و برنامە های علمی را فرصتی مناسب برای همفکری و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای غلبە بر مشکلات و موانع استان دانست و گفت: بنا داریم استان کردستان نمونە برجستە و موفقی از پیوند، بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی با دانشگاە باشد.

وی بر بکارگیری ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه، اساتید و نخبگان برای حل مسائل مختلف و جاری استان تاکید کرد و افزود: دغدغه مندی و دلسوزی اساتید دانشگاه کاملا مسجل است و این دلسوزی می تواند ظرفیتی بزرگ در راه پیشرفت کردستان محسوب شود.
زارعی کوشا نگاه علمی به نظام‌مسائل را ضرورتی مغفول دانست و گفت: باید با استدلال متقن و علمی پیگیر استیفای حقوق استان باشیم و این امر با کمک دانشگاهیان و اساتید خوش فکر محقق می گردد.
استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون سند آمایش سرزمینی استان به عنوان سند بالادستی استان در ۲۰ سال آینده آماده شده است، عنوان کرد:تاکید دارم که این سند برای اظهار نظر در اختیار اساتید و نخبگان قرار گیرد تا با رفع اشکالات و تکمیل آن یک سند با پشتوانه علمی قوی داشته باشیم.

زارعی کوشا ادامە داد: اعتقاد دارم تصمیم سازی ها نباید مبتنی بر ذهنیت ها باشد چرا کە بیشتر ذهنیت ها با حقایق فاصله دارند و دانشگاە می تواند برای به تصمیمات درست و علمی کمک کند.
مقام عالی دولت در کردستان همچنین گریزی بە برخی مشکلات و از جملە موضوع کم آبی زد و گفت: کردستان منابع آبی سرشاری دارد اما چون مدیریت اصولی در این رابطە وجود نداشتە و بخشی نگری حاکم بودە هم اکنون شهرستان پربارشی همچون بانە با کمبود آب مواجە شدە است.
زارعی کوشا بە عدم توازن در بخش کشاورزی استان نیز اشارە کردم و افزود:با همە استعدادی کە در بخش کشاورزی استان وجود دارد هنوز ٨٨ درصد اراضی استان دیم هستند و اگر بتوانیم بە میزان ۱۰ درصد اراضی آبی استان را افزایش دهیم ارزش افزودە چند برابری حاصل می شود.
در این نشست معاون پارک علم و فناوری و روسای سازمان های صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی استان کردستان بە بیان نظرات و دیدگاەهای خود با اساتید دانشگاهی پرداختند.
اساتید دانشگاهی و نخبگان، توجە و حضور استاندار در نشست های علمی و دانشگاهی را نوید بخش روزهای خوب برای کردستان ارزیابی می کنند.