چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۸:۰۵:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۷ ساعت ۱۹:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

وزیر نیرو در سد آزاد؛

بازدید وزیر نیرو از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج/ اعتبار مورد نیاز آبرسانی به سنندج را به هر نحو ممکن تامین خواهیم کرد

وزیر نیرو در سفر یک روزه به کردستان به همراه استاندار کردستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران حوزه آب و برق از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در مسیر روستای دویسه سنندج بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، وزیر نیرو در این بازدید و در گفتگو با اصحاب رسانه پروژه انتقال آب سالم و بهداشتی به سنندج را یکی از مهمترین طرح‌های تامین آب استان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که اعتبار مورد نیاز این طرح را از هر طریق ممکن تامین کنیم تا قبل از شروع فصل گرما مردم سنندج از آب شرب سالم و گوارا بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در آغاز قرار بود آب سد آزاد بصورت ثقلی و از طریق بستر رودخانه به سنندج برسد، افزود: برای رعایت مسائل بهداشتی این طرح تغییر و آبرسانی به سنندج از طریق لوله‌گذاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون طرح انتقال آب سنندج دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدوارم با تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح مهم تا قبل از شروع فصل گرما به بهره‌برداری برسد.

از جمله مهمترین اهداف طرح احداث سد آزاد مهار آب‌های مرزی غرب کشور و اتتقال به میزان ۱۶۰ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب شرب ۴۰ درصد از جمعیت استان کردستان، توسعه کشاورزی پنج هزار هکتار از اراضی استان، تامین نیاز آبی در بخش صنعت به میزان هشت میلیون مترمکعب در سال، اشتغالزایی در بخش صنعت و کشاورزی برای حدود ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و جلوگیری از فرونشست آب زیرزمینی و نجات دشت های قروه و دهگلان است.