چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۱:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۱/۶ ساعت ۰۴:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

وزیر کشور در سنندج؛

تدابیر استاندار کردستان مشکلات را به حداقل ممکن رساند/ لزوم توجه به نقش آفرینی مردم در مدیریت بحران

وزیر کشور ضمن اشاره به اقدامات خوب در استان در پی بارش‌های یک هفته گذشته، گفت: تدابیر و مدیریت خوب استاندار کردستان مشکلات را به حداقل رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر احمد وحیدی در جلسه ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور وزیر کشور و معاونین وی در استانداری برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از آغاز شروع بارش‌ها در استان بصورت مستمر با استاندار کردستان در ارتباط بودم و مشکلات استان پس از بارش سنگین برف را رصد می‌کردم.
وی افزود: بارش برف نعمت بسیار بزرگی برای کشور و استان بود و تاثیر بسیار زیادی بر کشاورزی و تامین آب شرب و کشور داشت، چرا که ما تا قبل از شروع بارش‌ها نگران وضعیت تامین آب در استان بودیم.
دکتر وحیدی به تدابیراندیشیده شده برای مقابله و مدیریت بحران در استان نیز اشاره کرد افزود: استاندار کردستان و مجموعه مدیریتی استان تدابیر بسیار درستی برای مقابله با بحران اتخاذ کردند و خوشبختانه در ایام بارش‌ها هیچ مشکل و تصادفی نداشتیم که این خود نشان از همدلی و هماهنگی موجود در استان است.
وزیر کشور ضمن  تقدیر از راهداری و مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان که با همراهی و همدلی مردم توانستند شرایط را به خوبی مدیریت کنند، گفت: بعضی افراد و جریان‌ها تلاش داشتند که وضعیت استان را بحرانی نشان دهند که در این راستا ناکام ماندند.
وی افزود: خوشبختانه با مدیریت خوب و تلاش جدی نیازهای اساسی مردم در شرایط بارش سنگین برف به خوبی تامین شد و این حاصل هم افزایی و کار شبانه روزی و تدابیر اندیشیده شده از قبل بوده است.
وزیر کشور اظهار کرد: تدبیر و عمل خوب و مومنانه و یکپارچه‌ای که توسط دستگاه‌ها انجام شده اجازه‌ نداد تا غمی بر چهره مردم بشیند، هرچند  کاستی‌هایی نیز وجود داشت.
وی بر آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران ها و مشکلات آتی در میان همه دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم که ماشین آلات سنگین مورد نیاز و کمبودهای استان را با تخصیص اعتبار مورد نیاز جبران کنیم.
وزیر کشور با بیان اينکه باید شهرداری‌ها برای مدیریت شرایط شهرها و کوچه‌ها تدبیر بلندمدت داشته باشند و با کمک گرفتن از خود مردم مشکلات آنان را به حداقل ممکن برسانند، افزود: اعتقاد دارم که روی نقش آفرینی مردم باید حساب ویژه باز کنیم، چرا که همیاری مردم در همه صحنه‌ها حائز اهمیت  و تاثیر گذار است.
وحیدی گقت: همدلی و همکاری‌هایی که در شرایط بحران خود را نشان می‌دهد حکایت از ظرفیت بزرگی است که در جامعه وجود دارد و نباید از این ظرفیت مردمی غافل شد.
وزیر کشور در ادامه  با بیان اینکه نهادهای نظامی در هنگام بارش برف سنگین به کمک مردم شتافتند و فاصله بین نظام و مردم را بی‌معنا کردند، گفت: در شرایط سخت ثابت می‌شود که هیچ فاصله‌ای بین نظام و مردم وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت نظام دلهای مردم را به هم نزدیک کرده و همه خود را نسبت به مشکلات و حل آن مسئول می‌دانند، گفت: این یک سرمایه بزرگ رو به جلو است و کردستان باید در همه بخش‌ها رشد کند و این رشد با اتحاد و همدلی و تقویت آن میسر خواهد بود.
وحیدی عنوان کرد: در جهت جبران برخی خسارت‌ها و رفع کاستی‌ها اعتبار قابل توجهی را به استان اختصاص خواهیم داد تا در مدیریت مشکلات و بحران‌های احتمالی پیش رو به استان کمک شود.
در جریان برگزاری این جلسه ابتدا استاندار کردستان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته طی یک هفته اخیر را ارائه کرد و در ادامه شماری از مدیران ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای انقلابی نیز به بیان عملکرد خود در جریان بارش‌های اخیر پرداختند.