چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۵:۱۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ساعت ۱۷:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

لزوم حمایت از هنر متعهد و انقلابی در کردستان/ رسانه بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم است

استاندار کردستان خواستار حمایت از هنر متعهد و انقلابی در این استان شد و افزود: فراهم کردن زمینه برای رشد و اعتلای هنرمندان متعهد در استان کردستان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، گفت: امروز تلفیق هنر و رسانه قدرت بلامنازع در انتقال مفاهیم است و هر کشوری از این ابزار بهره گیرد می‌تواند گوی سبقت را از دیگران برباید.
وی افزود: به رغم اینکه امروز در یک دنیای پر ارتباط قرار داریم و میلیاردها موضوع و مفهوم مختلف در جهان به سرعت نور جابجا و اطلاع‌رسانی می‌شود، اگر قدرت رسانه را در خدمت تبیین حقایق به کار نگیریم، جهان به مسیر انحرافی سوق می‌یابد.
دکتر زارعی‌کوشا در ادامه به وجود موانع ثبت تاریخ در گذشته اشاره کرد و گفت: موانع امروز ما قابل مقایسه با موانع سنتی گذشته نیست، رسالت ما رسالت بزرگی است و به همین دلیل اصحاب هنر و رسانه مسئولیت سنگینی در این مسیر بر عهده دارند.
استاندار کردستان ضمن تقدیر از ورود و حمایت سپاه در راستای برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اظهار داشت: جشنواره‌هایی که با رویکرد انقلابی شکل می‌گیرد بسیار ارزشمند است و باید زمینه برای تقویت و رشد این چنین رویدادهای در استان کردستان فراهم شود.
دکتر زارعی‌کوشا گفت: ان‌شاالله این جشنواره در ارزیابی‌هایی که انجام شده به افق‌های مد نظر رسیده باشد و امیدواریم کردستان به واسطه صبغه و جایگاه فرهنگی و هنری خود، در این حوزه‌ها پیشگام و پیشرو باشد.
وی ضمن تاکید بر حمایت از هنرمندان متعهد در استان کردستان، بیان کرد: ما در کردستان، خود را موظف به خدمت و حمایت از هنرمندان متعهد می دانیم و در همین راستا از همه ادارات و سازمان های متولی فرهنگ و هنر انتظار داریم که در این راستا فعالیت های مناسبی را در دستور کار قرار دهند.
وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رنجبر که در روزهای اخیر توسط اشرار در شیراز به شهادت رسید، عنوان کرد: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار و امنیت، باید روز‌به‌روز تقویت شود تا شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.
وی ضمن محکوم کردن این حادثه تلخ، عنوان کرد: امیدواریم دستگاه های قانون‌گذار در راستای حمایت از نیروی انتظامی و اقتدار بیش از پیش این نهاد گام بردارند.
هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذز به همت سازمان بسیج رسانه استان و با همکاری و حمایت استانداری کردستان برگزار شد و طی آن از خبرنگاران و رسانه های برتر شرکت کننده در این جشنواره در بخش های مختلف تقدیر شد.