چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۹:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۳ ساعت ۱۶:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای اقناع مردم به واکسیناسیون/ نحوه اطلاع‌رسانی باید از روزمرگی خارج شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر استفاده موثر از ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه شبکه های اجتماعی برای ترغیب، تشویق و اقناع مردم به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کردستان با بیان اینکه امروز تقریبا همه مردم به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، گفت: فضای مجازی بستری مناسب و آماده برای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص مزایای واکسیناسیون است که از این بستر باید برای اقناع مردم استفاده شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌های گسترده و همه جانبه کادر بهداشت و درمان در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و فعالیت‌های شبانه‌روزی رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در امر آگاهی بخشی به مردم، گفت: هم اکنون کشور در پیک ششم کرونا و سویه‌ی اومیکرون قرار گرفته که بیش از همه کودکان را درگیر می‌کند، بنابراین ضرورت دارد اطلاع رسانی کامل و گسترده‌ای برای تشویق والدین برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال باید صورت گیرد.
رمضانی استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون و شخصیت های مختلف و همچنین تبلیغات وسیع علوم پزشکی در سطح شهرها و روستاها را در ترغیب مردم برای تزریق واکسن کرونا را دارای اهمیت برشمرد و عنوان کرد: اطلاع‌رسانی باید از حالت روزمرگی خارج شود و روش‌های نوین و جذاب‌تری را در این رابطه تبلیغ کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت جلب توجه مردم و حساسیت آفرینی در آنان برای تکمیل فرآیند تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به نتیجه‌ای ملموس و عینی دست پیدا کنیم باید یک اطلاع‌رسانی کامل از یک منبع و مرجع مشخص انجام شود واز پراکنده گویی و نشر اطلاعات غیر دقیق از کانال‌های مختلف پرهیز شود.
وی با بیان اینکه در روزها و هفته‌های پیش رو مناسبت های مختلفی از جمله جشن نوروز را پیش رو داریم، گفت: شورای اطلاع‌رسانی باید به شکلی هماهنگ عمل کند تا فرآیند و پروسه نشر اخبار و اطلاعات در قبل، حین و بعد از رویدادها در اختیار خود ما باشد و این امر باید به یک رویه تبدیل شود.