چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۶:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ساعت ۲۳:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در کردستان در اولویت قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: تامین زمین برای اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در این استان به عنوان یک اولویت و ضرورت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در سومین جلسه شورای مسکن استان در دولت سیزدهم، گفت: در شهرهایی که در داخل و خارج شهر زمین دولتی نداریم و با مشکل تامین زمین مواجه هستیم، راه و شهرسازی بحث توافقات با اوقاف یا سایر مالکین زمین را به جد پیگیری کند و موضوع را به دیگر دستگاه‌ها حواله نکند.
وی در این جلسه پس از استماع گزارش ارائه شده توسط راه و شهرسازی در خصوص اجرای مصوبات جلسات قبل، روند کار را مطلوب اعلام کرد و از فرمانداران خواست به صورت هفتگی جلسات شورای مسکن شهرستان را برگزار و اجرای مصوبات را با جدیت پیگیری کنند.
دکتر زارعی‌کوشا در خصوص اجرای طرح ملی مسکن نیز از راه و شهرسازی خواست برای شروع چند هزار واحدی که زمین آن تامین شده تفاهم‌نامه آماده کنند تا در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ساخت این واحدها آغاز شود.
استاندار کردستان در خصوص مشکلات واگذاری مسکن مهرهای آماده نیز از اداره مالیات، شهرداری سنندج و سایر دستگاه‌های ذیربط خواست با در نظرگرفتن وظیفه خود در قبال استان، مشکلات و موانع را مرتفع کنند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، تاکنون در استان ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که سهم کردستان از این طرح ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است.
عرفان مرادی افزود: ۷ هزار و ۴۰۰ نفر واریزی داشته‌اند که برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر زمین تامین شده است.