چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۶:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ساعت ۱۳:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان پای درد دل مردم/انتظار ۱۲ساله سرمایه گذار سقزی تا رفع مشکل سد آویهنگ

استاندار کردستان پذیرای جمعی از مردم این استان شد که در قالب ملاقات مردمی پاسخگویی انتظارات و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف باشد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان از خبرگزاری فارس؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در ادامه برنامه‌های ملاقات مردمی، بار دیگر میزبان بیش از ۲۵ نفر از شهروندان کردستانی بود و با همراهی معاونین خود نزدیک به سه ساعت به مشکلات و دغدغه‌های آنها رسیدگی کرد.

بعد از ظهر چهارشنبه‌های اسفند ماه، برای سومین هفته پیاپی به زمانی برای ملاقات های مردمی استاندار کردستان تبدیل شده است و بر اساس اعلام مدیرکل حوزه استاندار، مردم به روش‌های مختلف از جمله تماس تلفنی، سامانه پیامکی و درخواست‌های مکتوب درخواست خود برای گرفتن زمان ملاقات مردمی با استاندار کردستان اقدام می کنند.

خزایی گفت: بعد از کارشناسی درخواست‌ها، ملاقات‌های مردمی برنامه‌ریزی شده و به افراد متقاضی اطلاع داده می شود و در جریان ملاقات‌های مردمی علاوه بر استاندار، معاونین وی نیز حضور دارند و مسائل و مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

برنامه‌های دیدار مردمی امروز چهارشنبه با سرمایه‌گذار سقزی که به قول خود ۱۲ سال است چشم انتظار تعیین تکلیف پروژه خود است، آغاز شد.

این سرمایه‌گذار سقزی گفت: طرح گردشگری و رفاهی وی، ۱۲ سال است در بوروکراسی اداری متوقف شده و علیرغم تمامی پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون به نتیجه نرسیده است که استاندار کردستان بعد از اخذ توضیحات لازم از سوی معاونین، دستور لازم جهت رفع مشکلات و دغدغه های این سرمایه‌گذار کردستانی صادر شد.

نفر بعدی از دیگر سرمایه‌گذاران کردستان بود که در حوزه تولید قطعات آسانسور فعالیت می‌کرد و طی یکی دو سال اخیر در زمینه تامین زمین برای توسعه فعالیت خود در شهرک صنعتی سنندج با مشکل مواجه بود که بعد از طرح دغدغه خود بر تسریع در فع مشکل و دغدغه این سرمایه گذار نیز تاکید شد.

شهروند دیگری که از قروه درخواست ملاقات مردمی نموده بود، در زمینه تامین شغل برای فرزندش دچار مشکل شده بود و بعد از ارائه توضیحات لازم و راهنمایی وی، نوبت به سرمایه‌گذار بخش کشاورزی رسید که وی نیز در خصوص اخذ مجوز راه‌اندازی واحد تولیدی خود با چالش مواجه شده بود.

این سرمایه‌گذار سنندجی بعد از پیگیری‌های متعدد موفق به اخذ مجوز‌های لازم نشده بود و به همین دلیل مشکل خود را با استاندار کردستان مطرح کرد و بعد از ارائه توضیح از سوی معاونین استاندار، بر رفع مشکل این شهروند کردستانی نیز تاکید شد.

رفع مشکل در خصوص تملک زمین و همچنین رفع مشکلات یک رستوران در سنندج از دیگر خواسته‌های ملاقات شوندگان استاندار کردستان بود و سپس نوبت به خیر حوزه کشاورزی از روستای آویهنگ رسید تا وی نیز دغدغه خود را مطرح کنند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های خود در منطقه، عنوان کرد: من سال‌هاست که در زمینه احداث آب بند در روستای آویهنگ فعالیت دارم و خوشبختانه مردم محل نیز همکاری خوبی داشته‌اند.

وی گفت: در حال حاضر انتظار دارم که سازمان های متولی امر از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی من را کمک کنند تا بتوانم کارم را به خوبی دنبال کرده و از این اقدامات همه مردم منطقه در دو بخش آب شرب و کشاورزی بهره‌مند شوند.

آقای نیکنام خواسته و مطالبه خود را قرائتی شعری از خود آغاز کرد و سپس به بیان مطالبه خود که یک درخواست عمومی و جمعی بود پرداخت و از استاندار کردستان درخواست کرد که مسیر ۱٫۵ کیلومتری مسیر دو روستای سو و گزنه سنندج آسفالت شود.

درخواست برای دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی کارواش در شهر کامیاران دیگر درخواست مطرح شده در دیدار مردمی استاندار کردستان بود که برای تعیین تکلیف این درخواست، مقرر شد که از طریق سازمان های مسئول هم این خواسته دنبال شود.

دیگر مسئله مطرح شده در دیدار مردمی استاندار کردستان، مطالبه‌ای از سوی جمعی از مردم در خصوص وضعیت کوچکه ره‌ش محله فرجه سنندج بود که قرار شد کارگروهی در راستای بررسی وضعیت این موضوع تشکیل شود.

در ادامه این برنامه، مسائل دیگری در بخش‌های مشکل در دریافت تسهیلات بانکی، موضوع توسعه شرکت تولیدی ایستک، رفع مشکلات ساخت و ساز در سنندج، خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق حاشیه شهر سنندج نیز از سوی شهروندان کردستانی مطرح و مورد بررسی استاندار کردستان و معاونین وی قرار گرفت.

بحث وضعیت دست فروشی در پیاده راه فردوسی با حضور سه نفر از مغازه داران شاغل در این مسیر دیگر موضوع مطرح شده در این دیدار مردمی بود که با ارائه گزارش‌های از سوی معاونین استاندار و فرماندار سنندج مورد بررسی قرار گرفت.

ساعت به نزدیک ۱۹ رسیده است و استاندار کردستان و همراهان وی بدون لحظه‌ای درنگ و با صبر و حوصله به مطالبات و درخواست‌های مردمی رسیدگی می کنند و دستورات لازم برای رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها صادر می‌شود.

برگزاری دیدارهای مردمی یکی از مسائل مهم و مورد تاکید استاندار کردستان است و علاوه بر برگزاری این دیدارهای مردمی در مرکز استان، در جریان سفرهای شهرستانی زارعی‌کوشا نیز با مردم هر شهرستان دیدار مردمی برگزار می‌کند.