چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۹:۵۷:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ساعت ۰۲:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

لزوم معرفی ظرفیت‌های کردستان با زبان هنر/انسجام مجموعه‌های فرهنگی ضروری است

استاندار کردستان گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را باید با بهره‌گیری از زبان فرهنگ و هنر در سطح کشور و جهان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در آئین رونمایی از چهار عنوان جدید دانشنامه فرهنگ، هنر وتمدن کردستان در پردیس سینمایی بهمن سنندج، گفت: تدوین دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن یک اقدام فرهنگی بسیار ارزشمند و فاخر  است و می تواند به هرچه بهتر معرفی کردن ارزش های معنوی این دیار کمک کند
وی با  بیان اينکه استان کردستان با غنای فرهنگی و سرمایه های معنوی خود باید بیش از گذشته ظهور و بروز داشته باشد و به مردم سراسر کشور و جهان معرفی شود، گفت: در دانشنامه فرهنگ و هنر ، گوشه ای از غنای کردستان مطرح شده که کاری بسیار ارزشمند است.
زارعی کوشا هنرمندان کردستان را  از حیث فرهیختگی و توانمندی  از بسیاری از مناطق کشور بالاتر دانست و گفت: شناساندن ظرفیت های فرهنگی کردستان و هنرمندان بزرگ آن با زبان هنر و رسانه در برنامه مدیریت استان است.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸  را باعث تغییر بسیاری از نگاه ها به کردستان عنوان کرد و گفت:بعد از سفر مقام معظم رهبری جهت گیری ها نسبت به استان به رویکردی فرهنگی تغییر پیدا کرد و این وجهه ی کردستان را برجسته تر نمود.
وی ابراز امیدواری کرد با انسجامی که در مجموعه های فرهنگی استان در حال شکل گیری است بتوانیم  بیش از گذشته برای فرهنگ و هنر کردستان قدم برداریم.
در این مراسم چهار عنوان از دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان به همت حوزه هنری استان و در بخش هاي عرفان،معماری، سینما و موسیقی رونمایی شد.