چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۲:۰۵:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۰۰:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کردستان باید تیتر رسانه‌های کشور شود

استاندار کردستان به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بزرگ استان درحوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: توانمندی و جاذبه‌های کردستان باید در تیتر رسانه‌های جمعی کشور قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در مراسم بازدید از کارناوال جشن جهانی نوروز و افتتاح نمایشگاه عکس در خانه کُرد سنندج با بیان اینکه سنندج شهر اصالت، فرهنگ، زیبایی و پایمردی است، گفت: همواره بر جایگاه بلند و رفیع کردستان و همچنین توانمندی های کم نظیر این منطقه تاکید دارم و اعتقادم این است که باید توانمندی و جاذبه های کردستان بیش از گذشته و با بهره گیری از همه امکانات رسانه‌ای به کشور و جهانیان معرفی شود.
وی زبان هنر را مهمترین و اثرگذارترین ابزار برای معرفی توانمندی های کردستان دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش یونسکو و مدیران استانی سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان معرفی شده است و این ظرفیت عظیم می‌تواند سرآغاز فصل تازه‌ای از رونق گردشگری برای کردستان باشد.
دکتر زارعی کوشا افزود: جشن نوروز یکی از میراث های ماندگار و معنوی کردستان است که باید همواره اصالت آن حفظ شود .
استاندار کردستان با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری کردستان نامناسب و در شان غنای فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری آن نیست، گفت: تلاش خواهیم کرد در این دوره زیرساخت های مربوط به بخش گردشگری را در استان توسعه دهیم.
جشن جهانی نوروز با حضور نمایندگانی از کشورهای منطقه و گروه های برتر هنری کشور، امروز در سنندج برگزار می شود.