چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۵۲:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ساعت ۱۲:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

لزوم تقویت سازمان همیاری کردستان/عملکرد شهرداری‌ها ویترین اقدامات دستگاه‌های اجرایی است

استاندار کردستان ضمن اشاره به نقش سازمان همیاری در راستای اجرای پروژه‌های عمران شهری اشاره کرد و بر تقویت این سازمان در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر زارعی کوشا در نشست با شهرداران استان کردستان، گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان در اجرای پروژه های عمران شهری نقش مهمی دارد و به همین دلیل باید در راستای تقویت این سازمان تلاش جدی صورت گیرد.
وی توانمندی سازمان همیاری شهرداری استان های همجوار، را در اجرای پروژه های بزرگ عمران درون و برون شهری دربخش راه سازی در ابتدای دهه ۹۰ مثال زد و از شهرداران شهرها در نقش سهامداران خواست که به تقویت این سازمان کمک کنند‌.
استاندار کردستان بر شفاف سازی وضعیت سهام، سهامداران و گزارش های بارزس سازمان همیاری شهرداری های استان کردستان تاکید کرد.
وی به شهرداران شهرها که سهامداران سازمان همیاری شهرداری های کردستان هستند توصیه کرد که شهرها را در ایام نوروز آراسته و مزین کنند.
دکتر اسماعیل زارعی کوشا، شهرها را در تعریف زیبایی شناسی نماد و تابلوی مدیریت استان توصیف و به شهرداران هشدار داد که شهر بی سامان به معنای شهر بی شهردار و فرماندار است.
وی فرمانداران و بخشداران را در نقش متولی اصلی شهرستان ها و بخش ها عنوان کرد و گفت: باید نقش و رسالت متولیان شهرستان ها و بخش ها به خوبی تبیین شود و فرمانداران و بخشداران هم بر تقویت جایگاه خود اهتمام داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از اینکه جایگاه و منزلت فرمانداران، بخشداران و شهرداران در سال های گذشته تنزل پیدا کرده است به صراحت گفت که او در سمت استاندار کردستان این نگرش را بر نمی تابد.
استاندار کردستان بر بازاحیای شان مدیران وزارت کشور از جمله فرمانداران، بخشداران و شهرداران در شهرستان ها، بخش ها و شهرهای کردستان تاکید کرد و به صراحت گفت که مجموعه دستگاه های دولتی و حاکمیتی در خدمت به مردم هم راستا هستند.
وی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان ها را مکلف به پاسخگویی به شهرداران عنوان کرد و از اینکه هر مدیری در شهرستان برای انجام کاری از مسئول بالادستی استان برای انجام کاری دستور بگیرد را فرصت سوزی در فرایند خدمت به مردم تحلیل کرد.
در این جلسه همچنین ترکیب هیات مدیره سازمان همیاری مشخص شد و بر اساس برگزاری انتخابات سید انور رشیدی، ارسطو گویلی، فرشاد منبری، هوشنگ ساعد موچشی به عنوان عضو اصلی و آرمان شهبازی و خسرو عزتی به عنوان عضو علی البدل موفق به کسب بیشترین رای شدند.
در این جلسه همچنین با اعتماد دوباره شورای سازمان، شاهو فقیه با کسب بیشترین رای در سمت بازرس سازمان همیاری شهرداری های استان کردستان ابقا شد.