چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۳:۵۹:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۴ ساعت ۱۵:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

کردستان ظرفیت‌های لازم برای صادرات برق به کشورهای همسایه را دارد

استاندار کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در زمینه تولید نیروی برق، گفت: کردستان ظرفیت‌های لازم برای صادرات برق به کشورهای همسایه را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جریان بازدید از نیروگاه برق سنندج که با همراهی معاون وزیر نیرو صورت گرفت، گفت: خوشبختانه کردستان در زمینه تولید نیروی برق ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی اظهار داشت: امیداست با افزایش تولید این انرژی گرانبها، کردستان یکی از استان‌های صادر کننده انرژی برق به کشورهای همسایه باشد که بدون شک مزیت ویژه‌ای برای استان نیز محسوب می‌شود.
استاندار کردستان افزود: تلاش و اقدامات انجام شده توسط نیروهای عملیاتی و سیمبانان این شرکت در جریان بارش سنگین برف در واپسین روزهای دی ماه سال گذشته و حضورآنان در روستاهای صعب العبورجهت تامین شبکه برق این روستاها قابل تقدیر است.
وی از حمایت های ویژه وزارت نیرو از پروژه ها و طرح‌های مختلف در استان کردستان تقدیر کرد و یادآور شد: امیدواریم که در سال جاری و با جذب اعتبارات تخصیص، زمینه برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم شده و مردم از نتایج آنها بهره‌مند شوند.
معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو نیز در جریان این بازدید، گفت: استان کردستان از نظرمنابع آبی و همچنین تولید انرژی برق ظرفیت بسیار بالایی دارد لذا ضروری است پتانسیل های موجود دراستان شناسایی شده و از آنها به بهترین نحو ممکن جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده کرد.
احمد حیدری با تاکید براینکه دستگاه‌های مرتبط با صنعت آب و برق در استان کردستان در مجموع عملکرد خوبی داشته اند، افزود: خوشبختانه اعتبارات موردنیاز وزارتخانه تامین شده و در زمینه تامین اعتبار هیچ کمبودی وجود ندارد لذا ضروری است با تامین ظرفیت ها و نیروی کار مناسب چشم انداز ۲۰ تا ۳۰ ساله را برای استان تامین کرد.
وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج یکی از بهترین نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی محسوب می شود که رتبه سبز را از لحاظ زیست محیطی دریافت کرده است و خوشبختانه ظرفیت تولید نیروگاه سنندج در حال حاضر به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات رسیده که دو برابر نیاز استان کردستان برق تولید می‌کند.