پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۳:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۱۴ ساعت ۱۸:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

لزوم پرهیز مدیران از برخورد ویترینی با شعار سال/ایجاد اشتغال و تولید مسکن دو دغدغه بزرگ دولت در کردستان است

استاندار کردستان ضمن فراخواندن مدیران به پرهیز از برخورد تبلیغی و ویترینی با شعار اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان به ویژه نخبگان برای تحقق شعار سال ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردسنان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در نخستین جلسه شورای اداری استان کردستان در سال جدید، ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد: نکته اصلی و حائز اهمیت برای ما تحقق عینی و عملی شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.
وی گفت: شعار امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتعال آفرین نامگذاری شده است و از جمله ایرادات ما این است که با شعارهای سال برخورد ویترینی داریم، ولی امسال باید در کردستان شاهد تحقق عملی این شعار باشیم.
وی برنامه ریزی وانجام کار محتوایی بر روی شعار سال را لازم دانست و افزود: علاوه بر انجام کار محتوایی باید همزمان ظرفیت های استان نیز احصاء شود و برای انجام این امر نیازمند تشکیل قرارگاه هستیم تا هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی شویم.
دکتر زارعی کوشا افزود: در راستای تحقق کامل شعار سال باید شرکت های موجود دانش بنیان تقویت و زمینه تشکیل دیگر شرکت های دانش‌بنیان را فراهم کنیم و در کنار این مهم از توان و ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده راببریم.

اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه دولت در کردستان
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد اشتغال و تولید مسکن را دو عرصه مهم و حیاتی برای کردستان دانست و گفت: امسال متعهد به ایجاد ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان هستیم و این مهم باید به دغدغه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.
وی افزود: در حوزه تولید مسکن نیز سهم کردستان از نهضت ملی مسکن تولید ۸۷ هزار واحد مسکونی در مدت زمان چهار سال است که بسیار کار سنگینی است و در همین راستا نیازمند کار جهادی برای تحقق این مهم هستیم.
استاندار کردستان فرمانداران را مسئول مستقیم ایجاد شغل و تولید مسکن در شهرستان‌ها نام برد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با فرمانداران هماهنگی و همکاری همه جانبه ای در این راستا داشته باشند.
مقام عالی دولت در کردستان به زحمات و خدمات انجام شده در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای اولیه میزان پذیرش مهمانان نوروزی به نسبت سال گذشته بیش از ۱۵ برابر، و ترددها نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

کاهش تصادفات رانندگی منجر به فوت و جرح در کردستان
وی یادآوری کرد: با برنامه ریزی و اقدامات مناسب شاهد کاهش ۶۵ درصدی مرگ و میر در صحنه تصادفات  در سطح جاده‌های استان علیرغم افزایش ترددها بوده‌ایم که از این لحاظ در بین پنج استان برتر کشور قرار داریم.
زارعی کوشا در ادامه ملاقات های مردمی مدیران با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: ارتباط مردمی مدیران با مردم باید تقویت شود و همه فرمانداران و مدیران زمانی را برای ملاقات های مردمی در طول هفته اختصاص دهند.
وی همچنین دیدار مدیران و فرمانداران با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را ضروری دانست و افزود: همه ما وظیفه جدی نسبت به خانواده شهدا داریم و باید در هفته زمانی را برای دیدار با خانواده محترم شهدا در نظر داشته باشیم چرا که خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند.
استاندار کردستان در پایان ثبات مدیریت را یکی از الزامات توسعه و پیشرفت عنوان کرد و افزود: اعتقاد ما بر ثبات مدیریت و تعامل برای خدمت به مردم است، اما اگر جایی احساس کنیم اشتباه کرده ایم حتما منافع مردم را ترجیح می دهیم و اشتباه خود را به نفع مردم اصلاح خواهیم کرد.
در اولین جلسه شورای اداری استان کردستان علاوه بر سخنرانی نماینده ولی فقیه در کردستان، امام جمعه سنندج ، سه نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بیان مهمترین مسائل استان پرداختند.
در این جلسه همچنین مدیران جدید منصوب شده طی یک ماه اخیر شامل آقایان احمدرضا قاسمی سرپرست فرمانداری بیجار، حمید معتصمی سرپرست فرمانداری دهگلان، خلیل فعله گری سرپرست فرمانداری قروه، سید طاهر حسینی سرپرست فرمانداری دیواندره، اسماعیل احمدی سرپرست فرمانداری مریوان،ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، محمد رضایی سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان، کاوه باباجانی سرپرست اداره کل امور اداری و مالی استانداری کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدفرهاد سرپرست شرکت آب و فاضلاب کردستان، مصطفی فعله گری سرپرست اداره کل امور مالیاتی و وحید رضایی رئیس شورای اسلامی استان کردستان معرفی شدند.