پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۱:۴۲:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۱۷ ساعت ۱۸:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبی در استان کردستان

استاندار کردستان از تخصیص اعتبار‌ مورد نیاز برای آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشادر جلسه ستاد بسیج سازندگی استان کردستان گفت: با تخصیص ۵۲۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات جزء ۳ جدول ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ و در قالب اقدام ملی محرومیت زدایی ۱۶۹ روستای دچار تنش آبی در کردستان، آبرسانی می‌شوند.
وی ادامه داد: تخصیص این کار گام بلندی در رفع محرومیت و تمرین کار جهادی برای همه دستگاه‌های استان به شمار می رود و باید از این دست کارهای جهادی را در سطح استان ترویج داد.
دکتر زارعی کوشا اظهار داشت: اگرچه قرارداد اجرای آبرسانی به۱۶۹ روستای کردستان ۳۰ ماهه است اما اگر ان‌شاالله این کار طی ۲۰ ماه به سرانجام برسد کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد و برای تحقق این مهم لازم است همه دستگاه‌ها خود را صاحب طرح و در قبال آن مسؤول بدانند.
وی با بیان اینکه همان گونه که کار جهادی است هماهنگی‌ها هم باید جهادی باشد، تاکیدکرد: کار نباید معطل بروکراسی‌های اداری شود و‌ صدور مجوزها باید باسرعت و البته دقت انجام گیرد.
زارعی‌کوشا همچنین ضرورت رعایت تقدم و تاخر در انجام اقدامات عمرانی به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه را متذکر شد.
استاندار کردستان گفت: باید تلاش کنیم حتی المقدور اعتبار تخصیص یافته در داخل استان صرف شود لذا خرید و ذخیره‌سازی لوله‌های آب و مصالح تولید استان با استانداردهای لازم باید از هم‌اکنون پیش‌بینی شود.
وی اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص این اقدام جهادی را خواستار شد و تاکید کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها امیدآفرینی است، البته امید واقعی نه امید واهی و بنابراین باید این کار جهادی به درستی به مردم معرفی شود.
وی در پایان ضمن اشاره به خدمات فراوان گروه‌های جهادی در سال‌های گذشته، افزود: این کار بزرگ در راستای تقویت گروه‌های جهادی و تمرین کار جهادی برای دستگاه‌های اجرایی است و در کنار این مهم اقدام با کمترین هزینه ممکن اجرایی می شود‌.