پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۱:۴۷:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۲۵ ساعت ۱۸:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

مرز باشماق مریوان ساماندهی می‌شود

استاندار کردستان تعیین تکلیف برای اعمال مدیریت واحد را یکی از نیازهای لازم و ضروری در راستای ساماندهی و رفع مشکلات پیش روی مرز باشماق مریوان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، بر ضرورت تسریع در ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان تاکید کرد و گفت: باید این مهم در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.
وی ضمن تعیین نماینده تام الاختیار برای پیگیری این موضوع، عنوان کرد: سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان به عنوان نماینده تام‌الاختیار استاندار مسئول پیگیری مسائل و مشکلات مرز باشماق خواهد بود و انتظار می رود که این مهم در دو هفته تعیین تکلیف شود.
استاندار کردستان شرایط فعلی مرز را غیرقابل قبول اعلام کرد و با تعیین ضرب‌الاجل دو هفته‌ای برای جمع‌بندی و تعیین تکلیف وضعیت مرز، ابراز امیدواری کرد، طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به ساماندهی باشماق اقدام شود.
وی نوع مدیریت و فعالیت در بازارچه‌های مرزی را هم نیازمند بازنگری دانست و با یادآوری حمایت دولت از فعالیت این بازارچه‌ها، خواستار جمع‌بندی و طرح مسائل و مشکلات آنها در جلسه آینده شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان شد.
استاندار کردستان در خصوص دستور کار جلسه کارگروه توسعه صادرات نیز اصلاح رویه‌ها و آسیب‌شناسی صادرات را ضروری دانست و اظهار داشت: وضعیت صادرات در کردستان مطلوب نیست و با توجه به ظرفیت ها و استعدادها باید در این بخش وضعیت به مراتب بهتری داشته باشیم.
وی ضمن تاکید بر بهره مندی از تمامی ظرفیت های استان کردستان در بخش توسعه صادرات، بیان کرد: باید همکاری و تعامل بین دولت و بخش خصوصی در این راستا تقویت شود.
وی همچنین خواستار به‌روزرسانی و جمع‌بندی اقدامات انجام شده در خصوص کارت‌های مرزنشینی و ‌سنجش میزان موفقیت این طرح شد و افزود: اگر بهره‌مندی مرزنشینان از تخفیف‌های این کارت‌ها نیازمند بازنگری و تجدید نظر است، یک بسته پیشنهادی مناسب تهیه شود تا به صورت مکتوب به هیات دولت ارائه کنیم.
زارعی کوشا در پایان ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی از تمامی ظرفیت های استان کردستان برای حمایت از مرزنشینان، یادآور شد: دولت سیزدهم بنا دارد که به صورت عملی از مردم ساکن در مرزهای استان حمایت کند و در این راستا باید شرایط و بسترهای لازم برای اجرایی کردن این مهم فراهم شود.