پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۸:۰۳:۱۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۶ ساعت ۱۷:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

آغاز ۴۲ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کردستان

طی مراسمی و با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی، عملیات احداث ۴۲ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای در این استان آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز جمعه در مراسم کلنگ زنی ۴۲ پروژه ورزشی درون مدرسه ای در استان کردستان، اظهار کرد: حرکت بر اساس برنامه و کارهای مطالعاتی در تمامی بخش ها یکی از نیازهای ضروری در استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هرجا در کشور بر اساس برنامه و چشم انداز حرکت نکرده ایم، مشکلات زیادی در بخش های مختلف به وجود آمده است.

استاندار کردستان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اسناد بالادستی باید محور فعالیت های ما قرار گیرد و اجرایی کردن آن زمینه ساز رشد و توسعه در بخش های مختلف تعلیم و تربیت کشور است.

وی‌ با اشاره به تاکید سند بالادستی آموزش و پرورش در راستای توسعه فضاهای ورزشی، یادآور شد: موضوع توسعه فضای ورزشی درون مدرسه ای یک مسئله بسیار مهم است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

زارعی کوشا با اشاره به پایین بودن سرانه فضای ورزشی در مدارس استان کردستان، بیان کرد: این میزان سرانه به هیچ عنوان متناسب با توانمندی ها و استعدادهای استان کردستان نیست و امیدواریم که با یک برنامه ریزی مناسب شاهد رشد سرانه باشیم.

وی برنامه ریزی متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای استان کردستان را ضروری عنوان کرد و گفت: توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه ای باید متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای هر شهرستان و منطقه صورت گیرد.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به جذب اعتبارات مناسب در راستای توسعه مدارس این استان، اظهار کرد: انشالله با هزینه این اعتبارات زمینه برای جبران بخش زیادی از کمبودها در مدارس استان فراهم شود.

در ادامه و به صورت همزمان کلنگ احداث ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه ای شامل هفت سالن سرپوشیده سقف بلند و ۳۵ زمین چمن مصنوعی در سراسر استان کردستان بر زمین زده شد و قرار است این پروژه ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.