پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۵:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۸ ساعت ۰۴:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

اختصاص اعتبار ۷۱۰ میلیارد تومانی به دیواندره/وقت خود را صرف توسعه همه جانبه کردستان می‌کنیم

استاندار کردستان رهاورد سفر یک روزه خود به شهرستان دیواندره را اختصاص ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در مدت زمان دو سال در این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در سفر به دیواندره و دیدار با برگزیدگان این شهرستان، گفت: تخصیص این ميزان از اعتبار جدای از تسهیلات و طرحهای سرمایه‌گذاری است و صرفا برای پایان دادن به پروژه‌های در دست اجرای شهرستان هزینه خواهد شد.
وی فلسفه نشست با اقشار مختلف مردم را  شناخت بهتر نسبت به مشکلات و ظرفیت های شهرستان عنوان کرد و گفت: حضور مدیران در شهرستان‌ها سبب می شود تا به صورت عینی و ملموس از مسائل شناخت پیداکرده و پشت درهای بسته تصمیم گیری نکنند و در ارتباط نزدیک با مردم بتوانند اشکالات را اصلاح کنند.
استاندار کردستان  با بیان اینکه کارهای زیادی در شهرستان دیواندره بر زمین مانده و انجام آنها در بازه زمانی یکساله قابل رفع نیست، گفت: اعتقاد دارم علیرغم وجود مشکلات فراوان نباید مردم را ناامید کرد بلکه باید رویکرد مثبت و امید آفرین داشته باشیم.

وی عنوان کرد: دیواندره از جلوه های برتر استان و از مواهب طبیعی فراوان برخوردار است و اگر نقصی وجود دارد حاصل کم کاری و کم توجهی مدیران و تصمیم گیران بوده است.
زارعی کوشا بیان انتقاد را از راه های شناخت مشکلات دانست و افزود: باید همه همت و تلاش ما این باشد که دوره خود را به دوره شکوفایی استان  تبدیل کنیم.
زارعی کوشا با بیان اينکه ما وظیفه داریم کار خود را به درستی انجام داده و از فرصت سوزی پرهیز کنیم، اظهار داشت: ادعای ما این نیست که انتخاب ما بی نقص است،گ اما با همه مشکلات استان تلاش کردیم مستقل عمل کرده و مردم در این رابطه به خوبی داوری می‌کنند.
وی تصریح کرد: ما دعوا را برای توسعه و خدمت به مردم مضر می‌دانیم چرا که معتقدیم این امر  باعث زوال و از دست رفتن فرصت‌ها خواهد شد و به همین دلیل در این چند ماه نیز تلاش کردیم  از موضوعات اصلی استان غفلت نکنیم.
استاندار کردستان بزرگترین ظرفیت  استان را وجود مردم نجیب و قانع دانست و گفت: با این روحیات مثبت و بزرگوارانه مردم هیچ بهانه ای برای عدم انجام کارها پذیرفتنی نیست.
زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به برکات سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک اشاره  کرد و گفت: از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور حضور هلدینگ های زیر مجموعه وزارت کار در کردستان است و این مجموعه  آمادگی دارد در استان برای هر  شهرستان یک پروژه بزرگ تعریف و آن را در استان اجرایی کند.
وی اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور می تواند در کردستان جهش ایجاد کند چرا که با نگاه مثبت موجود در شخص رئیس جمهور و هیات یک فرصت ویژه برای کردستان به وجود آمده است.
آبگیری کامل سد سیازاخ در سالجاری، شروع عملیات اکتشافات معدنی شهرستان دیواندره، پیگیری تسریع در اجرای کریدور شمال به جنوب، حمایت همه جانبه از حضور سرمایه گذاران و تسهیل زمینه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی  اشتغال آفرین از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان بر اجرای آنها تاکید کرد.
در ابتدای این نشست ۱۴ نفر از افراد برگزیده شهرستان دیواندره در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و … به بیان دیدگاه های خود پرداختند.