پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۲:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۲۲ ساعت ۱۶:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

برای ریشه‌کنی فساد باید فرهنگ قانون‌مداری را نهادینه کنیم

استاندار کردستان گفت: برای ریشه‌کنی فساد باید فرهنگ قانون‌مداری را نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در سمینار آموزشی تبیین قوانین و مقررات ناظر بر نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و نظارت بر اجرای بودجه که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و‌ قوه قضاییه تاکید ویژه‌ای بر سلامت اداری، ‌مبارزه با فساد و رفع منافذ و خلاء‌های موجود در سیستم اداره کشور دارند.
استاندار کردستان، رییس جمهور را پرچمدار مبارزه با فساد دانست و انتخاب ایشان از سوی مردم را بر اساس یک مطالبه و خواسته عمومی عنوان کرد.
وی قانونمداری را بهترین راه مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: برای ریشه‌کنی فساد باید فرهنگ قانونمداری را نهادینه و بر ضد ارزش بودن قانون‌گریزی تاکید کنیم.
زارعی‌کوشا افزود: تصویب و تدوین قانون، مقدمه فساد ستیزی و آشنایی با قانون و روش‌های اعمال آن مقدمه عمل به قانون است.
استاندار کردستان، در ادامه با بیان اینکه حاضرین در این همایش (فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی) وظیفه مهمی بر عهده دارند، متذکر شد: دولت برای برآورده کردن اهداف خود، وسیله‌ای جز قانون ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی باید با قوانین بودجه و مباحث تخصیص اعتبار، هزینه‌کرد و سایر موضوعات مربوطه آشنایی داشته باشند لذا این سمینار برای استان بسیار مهم است.
زارعی‌کوشا با اذعان به اینکه عمل کردن به قانون به معنای جسارت نداشتن مدیر نیست، یادآور شد: مدیریت یعنی بتوانیم شرایط را با قوانین وفق دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: گاهی با شرایطی مواجه می‌شویم که با چارچوب قوانین بودجه همخوانی ندارد لذا جایگاه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، ظرفیت خوبی برای مدیران است.
استاندار کردستان ضمن یادآوری اینکه بهره‌گیری از ظرفیت مشورت با دستگاه‌های نظارتی در بن‌بست‌های استان راهگشا بوده از مدیران خواست ارتباط خود را با دستگاه‌های نظارتی تقویت کنند و همچنین خواستار ادامه همکاری دستگاه‌های نظارتی با در نظر گرفتن محدودیت‌های بودجه‌ای شد.
وی در پایان گفت: ما نسبت به مردم مسؤول هستیم لذا باید با تکیه بر قانونمندی، فسادستیزی و جسارت در راه خدمت به مردم گام برداریم.