پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۴:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲ ساعت ۲۱:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

دانشگاهیان به رسالت اجتماعی خود در قبال اقتصاد و فرهنگ عمل کنند/ رویکرد قابل تحسین دانشگاه آزاد در قبال یافته‌های پژوهشی

استاندار کردستان گفت: رویکرد پژوهشی و اهتمام به امر مهارت آموزی دانشگاه آزاد اسلامی، ارزشمند و قابل تحسین است و می تواند الگویی موفق برای تقویت پژوهش در ابعاد مختلف باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: دانشگاه آزاد به عنوان یک مرکز علمی رویکرد مناسب و درخور توجهی نسبت به پژوهش‌های کاربردی و فعالیت‌های دانش بنیان دارد که امیدواریم تداوم این رویکرد به حل مشکلات و مسائل استان بیانجامد.
وی، ظرفیت و استعداد استان در حوزه اشتغال دانش بنیان و مهارت آموزی را برجسته اعلام کرد و گفت: تاسیس دانشکده مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی استان، اقدامی امیدوار کننده در راستای اصلاح سیاست‌های نادرست گذشته است.
زارعی کوشا کردستان را جزو استان‌های با میانگین نرخ بالای بیکاری نسبت به دیگر استان‌ها برشمرد و گفت: اگر مراکز علمی و پژوهشی، نسبت به رسالت اجتماعی خود برای تبیین راههای ایجاد اشتغال مولد عمل کنند، حل مشکلات اقتصادی دور از انتظار نیست.
استاندار کردستان تاکید کرد: البته این به معنای تکیه صرف دانشگاها بر حل مشکلات اقتصادی نیست و حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز نیازمند ورود فعالانه دانشگاهیان است.