پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۵۰:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲ ساعت ۱۷:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول اقتصادی کردستان با کار جهادی/ ارتباط بی واسطه با مردم رویکرد مدیریت استان/ شستا، سرمایه‌گذار معدن طلای سقز

استاندار کردستان یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم در این استان را فعال کردن ظرفیت‌های مغفول اقتصادی کردستان اعلام کرد تا به واسطه آن ظرفیت‌های جدیدی برای ورود سرمایه‌گذاران معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در برنامه میثاق با ولایت و دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت آغاز هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای شناخته شده اخلاص و مردمی بودن در نظام اسلامی نام برد و گفت: با الگوگیری از شهیدان بزرگ، همه تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم در یک سال گذشته به‌کار بسته‌ایم.
وی مردمی بودن را سرلوحه تمامی کارهای دولت و مجموعه آن در استان برشمرد و گفت: کاهش فاصله میان مردم و مدیران از برنامه‌هایی است که با ارتباط چهره به چهره با مردم از استانداری آغاز شده و همه مدیران مکلف به انجام برنامه مشابه شده‌اند.
استاندار کردستان با اشاره به اقدامات حمایتی بعد از مردمی سازی یارانه‌ها اضافه کرد: فرصت‌های جبرانی دولت در حمایت از واحدهای تولیدی به صورت جدی در استان دنبال شد تا جایی که کردستان تا چند هفته متوالی در صدر استان‌های کشور در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قرار داشت.
وی بخشی از فعالیت‌های دولت در استان را ایجاد زمینه استفاده از اعتبارات وزارتخانه‌ها برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان اعلام کرد و گفت: آبرسانی به شهر بانه و خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از جمله این موارد است.
زارعی کوشا افزود: پیشرفت فیزیکی آبرسانی به سنندج سال گذشته با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی، ۳۶ درصد بود که هم اکنون به بالای ۸۰ درصد رسیده و حداکثر تا اوایل مهرماه بهره‌برداری می‌‌شود.
استاندار کردستان به تعهد ایجاد بیش از ۳۴ هزار شغل در استان طی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۴‌هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.
زارعی‌کوشا اضافه کرد: این تعهد سال گذشته ۱۶ هزار شغل بود که تا آذر تنها ۴۹۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسید و در پایان سال ۱۵ هزار و ۵۰۰ شغل محقق شد.
وی همچنین به پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی نیز اشاره و اظهار داشت: تمام همت استان صرف تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی شده که دولت برای استان تعیین کرده است.
استاندار کردستان یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت عالی استان را فعال کردن بخش معدن و ایجاد زنجیره ارزش در استان برشمرد و گفت: شرکت شستا فعالیت خود را در معدن طلای سقز آغاز کرده که امیدواریم این معدن نیز همانند معدن طلای زرکوه قروه به تحقق اهداف اقتصادی و اشتغالزایی کمک کند.