شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۵۵:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۲۵ ساعت ۰۳:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت تجمیع خیّریه‌های فعال در جهت همگرایی و هماهنگی/اطلاع رسانی کارهای خیّریه افزایش مشارکت های مردمی را به دنبال دارد

استاندار کردستان بر ضرورت تجمیع بخش بزرگی از نهادها و موسسات خیّریه در جهت ایجاد هماهنگی و افزایش خدمت رسانی به محرومین و اقشار نیازمند در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان کردستان، گفت:تجمیع نهادهای خیّریه و ایجاد هماهنگی میان آنها باعث ارائه خدمت عادلانه و یکسان میان نیازمندان می‌شود و از برخوردای بیشتر عده‌ای از کمک‌های مردمی جلوگیری می‌کند.
وی اضافه کرد:فعالیت موسسات خیّریه باید نظم و نظام مشخصی داشته باشد و اگر این مهم تحقق پیدا کند از ورود افرادی که به واقع دنبال کارهای عام المنفعه نیستند به این وادی جلوگیری خواهد شد.
زارعی کوشا اطلاع رسانی خدمات و اقدامات انسان دوستانه افراد خیّر را گامی در جهت ترویج فرهنگ نوع دوستی و افزایش مشارکت بیشتر مردم برشمرد و گفت:مردم کردستان بسیار مهربان و نوع دوست هستند و علیرغم درآمد کم نسبت به میانگین کشوری به اموارات خداپسندانه توجه ویژه دارند و ما باید تسهیل کننده این مسیر برای آنان باشیم.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ادارات و دستگاه‌های دولتی باید از هر طریق ممکن بهزیستی را در ارائه خدمات به افراد تحت پوشش مورد حمایت قرار دهند، گفت:نهادهای حمایتی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت حمایت از محرومین شکل گرفتند و هم اکنون یک روند رو به رشدی را طی کرده اند.
زارعی کوشا در ادامه بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر میان سازمان بهزیستی و نهادهای خیّریه در شب یلدا و ماه‌های پایانی سال تاکید کرد و افزود:علاوه بر تامین معیشت و رفع دغدغه اقتصادی اقشار محروم، ایجاد فضای شاد برای مردم در این شرایط مورد توجه ویزه قرار بگیرد.