پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۹:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت ۲۲:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

افتتاح و کلنگ زنی ۴ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه/ دهه فجر ۳۴۴ پروژه در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد/آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی بعثت کردستان با ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

استاندار کردستان عنوان کرد که در دهه فجر امسال، ۳۴۴ پروژه با ۲ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و ۲۰ طرح نیز با هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان هزینه، کلنگ‌زنی می‌شود‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا  در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت آغاز دهه فجر اظهار کرد: پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ریالی ۶۲ درصد افزایش دارد که البته ممکن است تعداد پروژه‌ها در روزهای آینده بیشتر هم شود.

استاندار کردستان یادآور شد: در مجموعه دولت سامانه‌ای به نام “منتاک” طراحی شده است که همه طرح‌های عمرانی و جزییات آن ثبت می‌شود و بعد از تایید، در ردیف پروژه‌های قابل افتتاح قرار می گیرد. 

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی کلان پروژه پتروشیمی بعثت با ۷۵۰ میلیون یورو(۳۰ هزار میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری از جمله طرحهای دهه فجر است، ادامه داد: این طرح از لحاظ تسهیلات با مشکل مواجه بود که در سفر رییس جمهور مصوب شد، پنج بانک عامل، تسهیلات مورد نیاز آن را تامین کنند و امروز همه فرآیند کار انجام شده و در مراحل نهایی است و امیدواریم تا پایان دولت(۱۴۰۴) به بهره برداری برسد.

وی طرح های قابل افتتاح شهرداری سنندج را ۳۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دهه فجر برای اولین بار اینترنت ۵G در سنندج بهره برداری می شود و سپس شهرستان‌های دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهره‌برداری از یک سایت گلخانه در سقز با ۹۸۰ میلیارد تومان هزینه، کشتارگاه صنعتی دام سقز با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی مصوبات سفر رییس جمهور و بهره‌برداری از بیمارستان تامین اجتماعی در سقز و دیواندره، از دیگر پروژه‌های مهم دهه فجر است که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه دهه فجر در مریوان واحد پرواربندی گوساله با ۳۰ میلیارد تومان هزینه آماده افتتاح است، ادامه داد: در همین ایام، ایستگاه پمپاژ آب اضطراری پل شیخ سنندج با ۲۵ میلیارد تومان هزینه و پست برق ۶۳.۲۰ ولت CHP سنندج با ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: پتروشیمی بعثت نیز  از دیگر پروژه‌هایی است که گلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن  در دهه فجر انجام خواهد شد .