جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۰۶:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۰۰:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

توسعه گلخانه‌ها در کردستان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد

استاندار کردستان با تایید این مطلب که هنوز در استان در زمینه ایجاد گلخانه ظرفیت سازی قابل قبولی شکل نگرفته، از هدف‌گذاری ویژه برای توسعه کشت گلخانه ای در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا  در دومین روز از دهه فجر و در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای ساکار صادق آباد در دهگلان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه احداث گلخانه، جزو ضرورت های کشور است و هدف‌گذاری ما برای سال آینده باید بر ۲ برابر شدن وسعت گلخانه‌ در استان متمرکز باشد.

وی بر ضرورت همکاری مردم و همت بانک کشاورزی در راستای توسعه گلخانه ها تاکید کرد و افزود: باید در کنار ایجاد گلخانه، آموزش های لازم به فعالان این عرصه ارائه و فعالیت در این حوزه به گفتمان تبدیل شود‌.

استاندار کردستان از رسانه‌ها و دستگاه های مرتبط خواست مردم و به ویژه جوانان جویای شغل را با اهمیت ایجاد گلخانه، بالا بودن درآمد و بازدهی آن و افزایش بهره وری آشنا کنند‌.

کاهش شاخص تورم با استفاده از تولید محصولات در داخل استان و بهره‌گیری از ظرفیت مرز برای صادرات تولیدات کشور و استان، از جمله مواردی بود که زارعی کوشا به آن اشاره کرد‌.

مجتمع گلخانه‌ای ساکار در زمینی به وسعت ۸.۱ هکتارو با اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر و اعتبار ۴۶ میلیارد تومانی احداث شده است و تولیدات آن علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر از جمله روسیه صادر می‌شود.