شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۰۰:۵۴:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

بکارگیری ظرفیت مساجد و محلات برای نهادینه‌ کردن مطالبه‌گری/حل مشکلات مردم نشانگر کارآمدی مدیران است

استاندار کردستان  عنوان کرد کە از ظرفیت مساجد و محلات برای نهادینه کردن مطالبه‌گری در جامعه و از پتانسیل مطالبه‌گری نیز در جهت رفع مشکلات و انجام بهتر وظایف توسط مدیران استفاده شود.

به گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان،  اسماعیل زارعی کوشا در همایش استانی محلات اسلامی در سنندج  ایجاد شورای محلات اسلامی در راستای مردمی سازی امور و ارتباط عمیق‌تر حاکمیت و دولت با بدنه اجتماعی دانست و گفت: شعار دولت سیزدهم مردمی بودن و خط مشی رییس جمهور است که این شعار به واقع در عمل و قالب سفرهای استانی محقق شده که بسیار هم پرخیر و برکت است.
استاندار کردستان بر لزوم عمل مدیران به شعار مردمی بودن و در میان مردم بودن تاکید کرد و ادامه داد: صرف در بین مردم بودن کفایت نمی‌کند، بلکه مردم باید برای مطالبه خود به مدیران دسترسی داشته باشند و بدانند که گوش شنوایی برای خواسته هایشان وجود دارد.
زارعی کوشا شرط مفید بودن مدیران در بین مردم را تسهیل امور و رسیدگی به مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای بیان مطالبه، مساجد است، همان ظرفیتی که در قدیم برای اجتماعات و امور سیاسی و دینی از آن بهره‌ گرفته می‌شد.
وی نظام اسلامی را نظامی بر مبنای آرا عمومی برشمرد و ادامه داد: هر ۲ سال یک بار انتخاباتی بزرگ در کشور برگزار می‌شود که نوعی توجه به مطالبه گری مردم است.
استاندار کردستان تاکید کرد: از جمله موضوعاتی که مطالبه گری را دچار آسیب می‌کند، استفاده ابزاری از آن توسط معدودی از نامزدها است که اغلب با وعده‌هایی واهی و خارج از اختیار، تیشه به ریشه اعتماد عمومی می‌زنند.
در پایان این همایش، از لوگوی شورای هماهنگی محلات اسلامی رونمایی شد.