جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۰:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۴ ساعت ۱۴:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

عهد مشترک دولت و بخش خصوصی برای توسعه کردستان/تلاش اتاق بازرگانی جذب سرمایه‌گذاران توانمند باشد

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران تاکید کرد که دولت تمام تلاش خود را برای حضور موثر وکارساز فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در راستای توسعه استان به کار خواهد بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست با اعضای دوره دهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مرکز استان گفت:جلسه با نمایندگان بخش خصوصی همیشه خوشایند است ، چرا که متعهدانه و دلسوزانه در راستای تولید و اشتغال آفرینی برای کردستان تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل استان فراوان و انباشته است و علیرغم کارهای زیادی که درسالیان گذشته انجام شده این مشکلات همچنان وجود دارند، اظهار کرد:کردستان دارای منابع فراوان  و از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برخوردار است اما در بخش زیرساخت‌ها دارای مشکلات و کمبودهای عمیق به دلایل مختلف  است.
زارعی کوشا افزود:ما به عنوان فرزندان این استان که نسبت به آن تعهد داریم باید تلاش کنیم که با کمک بخش خصوصی شرایط را برای رشد و شکوفایی و سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.
استاندار کردستان با تاکید بر دریافت اعتبارات جهشی برای تکمیل و تامین زیرساخت های استان گفت:در سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تملک دارایی جذب شده که جدای از اعتبارات کلان ملی بوده است.
وی گفت:یک نگاه ویژه در هیات دولت نسبت به کردستان شکل گرفته و باید تلاش کنیم از این فرصت تاریخی و مغتنم نهایت استفاده را ببریم.
وی با بیان اینکه سفر وزیر اقتصاد فرصتی برای بیان مطالبات و تحقق بخشی از خواسته‌های استان است، افزود:ما در سال گذشته موفق شدیم با ارتباط خوبی که با بخش هایی از هیات دولت و وزیر اقتصاد گرفتیم سهم بیشتری از حقوق مالکانه معادن دریافت کنیم ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
زارعی کوشا عنوان کرد: مجموعه استانداری و اتاق بازرگانی می توانند مدل جدیدی را از همکاری و همدلی به نمایش بگدارند، چرا که اعتقاد دارم یک جمع جوان و متعهد گرد هم آمده‌اند که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.
استاندار کردستان گفت:دولت با تمام توان در خدمت بخش خصوصی و زمینه ساز کار و فعالیت گسترده آنان در همه سطوح خواهد بود.
وی تصریح کرد: ما نیازمند برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان هستیم تا با بازتاب مناسب آن بتوانیم نگاه‌ها را متوجه توانمندی‌های کردستان کنیم.
وی اعلام آمادگی کرد که  به صورت منظم و ماهیانه جلسات مشترک دولت و بخش خصوصی برگزار شود  و اتاق بازرگانی نیز باید همت کند که  سرمایه‌گذاران توانمند را برای حضور در استان ترغیب نماید.
وی یکی از مشکلات حال حاضر را نبود پروازهای منظم در فرودگاه سنندج نام برد و گفت: تجهیزات هندلینگ پروازی را تامین کرده ایم و تلاش داریم پروازها را نیز در آینده بسیار نزدیک گسترش دهیم.
در این جلسه اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود اعلام کردند که همه تلاش خود را برای پیشرفت استان و ارتقاء جایگاه اقتصادی استان بکار خواهند بست.