جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۷:۰۲:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۰ ساعت ۱۶:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

ورود جهادی و اعتقادی به حل مشکلات یادمان شهدا/ضرورت بازتاب گسترده کاروان‌های راهیان نور در رسانه‌ها

استاندار کردستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که برای ساماندهی  و حل مشکلات یادمان‌های شهدا در استان به صورت جهادی و اعتقادی ورود کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان ، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور استان کردستان، با قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای اعزام زائران حرم امام خمینی(ره) گفت: امسال از معدود سالهایی بود که اعزام کاروان‌ها در سالگرد ارتحال امام  بدون هیچ مشکلی و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.
وی  راهیان نور را از مهمترین برنامه های فرهنگی کشور و مورد تاکید و تایید رهبر انقلاب دانست و افزود:همه مدیران دارای مسئولیت  باید بدانند که ورود جدی به موضوع راهیان نور و حل مشکلات موجود در یادمان شهدا یک وظیفه و تکلیف است.
زارعی کوشا با بیان اينکه بازتاب گسترده رسانه‌ای اردوهای راهیان نور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد:دستگاه‌های فرهنگی  در حوزه  تولید محتوا باید کارهای فاخر را در دستور کار قرار دهند تا بخش هایی از جامعه که امکان حضورشان در این اردوها فراهم نیست بتوانند از آثار و برکات آن بهره‌مند شوند.
استاندار کردستان همچنین بر اجرا و عملیاتی شدن مصوبات  در بازه زمانی مشخص تاکید کرد و گفت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  مصوباتی را که در سطح ملی و برای وزارتخانه‌ها تعریف شده پیگیری  کند تا اگر در این راستا اعتباری به دستگاه‌ها ابلاغ شده ،هزینه شود.
وی اظهار کرد:کردستان در سال‌جاری باید بهترین میزبانی از زائران و اردوهای راهیان نور داشته باشد و پشتیبانی کاملی نیز از اعزام زائران استان به دیگر نقاط کشور انجام دهد.
زارعی کوشا با انتقاد از مدیرانی که به صورت جدی پیگیر مصوبات و توافقات صورت گرفته در حوزه یادمان شهدا و کاروان راهیان نور نیستند، تصریح کرد: مدیران یا مسولیتی را نباید  بپذیرند یا وقتی مسئولیتی را  پذیرفتند باید پیگیر اجرای کامل آن باشند ، چرا که عدم اجرایی شدن مصوبات  بعد از گذشت چندماه غیر قابل قبول نیست.
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز عنوان کرد:در شش ماهه اول سال گذشته کردستان میزبان ۳۳ هزار زائر از ۲۸ استان کشور بوده است.
شعبانی ادامه داد: امسال تعداد زائران شمال‌غرب از یادمان شهدا در قالب کاروان‌های راهیان نور ۲۱ هزار نفر خواهد بود که تاکنون ۳ هزار نفر از آنان اعزام شده‌اند.