جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۵:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۰ ساعت ۲۳:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

وصول بدهی کشاورزان از محل بهای گندم ممنوع/اولویت خرید تضمینی گندم با بخش خصوصی است

استاندار کردستان عنوان کرد که هیچ شعبه بانک کشاورزی در کردستان حق برداشت بدهی کشاورزان از محل بهای خرید تضمینی گندم را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان با اشاره به اینکه گندم یکی از محصولات راهبردی و استراتژیک در کشور است، اظهار کرد:کشاورزان بابت واریز بهای خرید تضمینی گندم به حساب بانکی خود خیالشان راحت باشد و یک ریال از این محل برای بدهی وام آنها برداشت نخواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال  افزایش۴۱ درصدی بارش در استان در مقایسه با سال گذشته و نسبت به میانگین ۵۲ ساله حدود هشت درصد افزایش بارش را شاهد بودیم. 

وی بر رفع مشکلات در حوزه تولید و خرید گندم   استان تاکید کرد و افزود: سال گذشته از مسئولان کشوری درخواست مدیریت در پرداخت بهای خرید گندم و واریز وجه به حساب کشاورزان را کردیم و امسال هم در نشست استانداران در هفته آینده بار دیگر این مبحث را مطرح خواهم کرد تا بهای خرید به موقع به حساب گندمکاران استان واریز شود. 

استاندار کردستان ضمن تاکید بر هماهنگی شرکت های حمل و نقل و مراکز خرید، گفت: خرید تضمینی گندم در استان اقدام جدیدی نیست و هرسال این کار انجام می شود و دستگاه های مرتبط آگاهی لازم را در این زمینه را دارند لذا کم کاری از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست. 

زارعی کوشا با اشاره به اینکه اگر آسیب و ضعفی در گذشته بوده باید برطرف شود، ادامه داد: به عنوان نماینده دولت و نظام در استان اعلام می کنم اولویت خرید تضمینی گندم در استان با بخش خصوصی است. 

وی بیان کرد: هرچند تعاون روستایی هم به نوعی خصولتی محسوب می شود ولی اولویت دولت حمایت از بخش خصوصی است. 

استاندار کردستان بر نظارت نسبت به حمل و خرید گندم تاکید کرد و گفت: نظارت بیشتری بر نرخ کمباین و حمل و نقل آن شود تا کشاورزان متحمل هزینه بیشتری نشوند.