جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۳:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۵ ساعت ۲۰:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

آتش سوزی‌های عمدی عرصه‌های طبیعی رصد می‌شود/پیشگیری مهم تر از اطفای حریق

استاندار کردستان گفت: مسئله آتش‌سوزی های عمدی عرصه‌های طبیعی در شورای تامین استان و شهرستان ها مطرح می‌شود و در این زمینه رصد اطلاعاتی و امنیتی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری‌ کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه امروز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کردستان اظهار کرد: پیشگیری مهم تر از اطفای حریق است و آموزش برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی نقش اساسی در حفظ منابع طبیعی دارد که رسانه در این بعد باید فعالانه وارد عمل شود.

وی یادآور شد: برجسته سازی و ایجاد حساسیت لازم برای مراقبت از منابع طبیعی انجام نگرفته است و اگر افراد از آن آگاه شوند مرتکب غفلتی و ایجاد حریق نمی شوند.

استاندار کردستان اضافه کرد: مجموعه اداره مدیریت بحران و این ستاد احیا شده و در فصول مختلف با ایجاد حساسیت کار شبانه روزی داشته باشند و باید این مهم روز به روز تقویت شود.

زارعی کوشا ادامه داد: عملکرد قابل قبول در مواقع بحرانی جای قدردانی دارد که نمونه آن را در کنترل بحران سقوط نفتکش در سد قشلاق در سال گذشته دیدیم.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش مناسب و تقویت پوشش گیاهای مخاطراتی را ایجاد می کند، افزود: امسال ورود خوبی درآموزش و تامین تجهیزات و حساس کردن مجموعه افراد و سمن ها و تشکل ها نسبت به پیشگیری از وقوع حریق انجام شد.

استاندار کردستان اظهار کرد: باید از توان ‌مردمی بیشترین بهره را برد؛ چرا که مردم استان علاقه بسیاری به حفاظت از منابع طبیعی دارند که نباید از این ظرفیت غفلت کرد.