جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۲:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۶ ساعت ۱۲:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

انتقال روایت‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس با ایزار هنری به نسل جوان/ کردستان به درازای تاریخ در ایجاد تمدن ایران بزرگ نقش داشته / انقلاب اسلامی  امروز  عاملی برای قیام حق طلبان و آزادی خواهان در سراسر جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید روایت‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس با ابزارهای فرهنگی و هنری برای نسل جوان که آن دوران را تجربه نکردند، منتقل و تبیین شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در یادواره کشوری شهدای بمباران ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ بانه اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی مقدمه‌ای بر کارهای بزرگتر است و باید تاریخ پرافتخار کردستان در دوران جنگ تحمیلی برای نسل جوان و آینده بازگویی شود، چراکه روایت قوی و ماندگار با زبان فرهنگ و هنر مانا می شود.
وی با بیان اینکه از کردستان صحبت می‌کنیم، صحبت از یک حوزه فرهنگی و تمدنی ایران بزرگ است، افزود: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد تمدن ایران بزرگ نقش داشته است و کردها طی دهه‌های اخیر با قوت از استقلال و آزادی و حاکمیت ملی ایران دفاع کرده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: روایت ایستادگی مردم قهرمان بانه و کردستان برای همه اعصار و جویندگان راه حقیقت، شیرین و شنیدنی است و باید اینها را منتقل کرد.
اسماعیلی با اشاره به شهادت ۶۰۳ نفر در بمباران ۱۵ خرداد سال ۶۳ در بانه، یادآور شد: بیش از ۹۰ حمله هوایی در دوران دفاع مقدس به بانه شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان خیلی تلاش می کردند مردم انقلابی رنگ آرامش را نبینند و کشور را به سمت واگرایی سوق دهند اما امروز ایران اسلامی با عزت و قدرت به عنوان قدرت اول نظام های سیاسی منطقه و قدرت تاثیرگذار معادلات جهانی شناخته می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز انقلاب اسلامی مردم ایران، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به عاملی برای قیام حق طلبان و آزادی خواهان در سراسر جهان تبدیل شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بعد از ۳۴ سال از ارتحال امام، به واسطه تدابیر رهبری فرزانه انقلاب، سربلندتر و سرافرازتر از هر زمانی بر قلل دنیا در حال اهتزاز است و رهبر معظم انقلاب کشتی نظام اسلامی را از میان بحران های مختلف با درایت عبور داده اند.
وی اظهار کرد: دولت انقلابی سیزدهم هم با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت در حال رفع مشکلات مردم و خود را خادم ملت ایران می داند.