جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۵۵:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۷ ساعت ۲۳:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

کردستان گارگاه بزرگ سازندگی/ اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام/ شناخت مشکلات ثمره کار میدانی

استاندار کردستان گفت: استان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و انقلابی که برای تحول و توسعه در منطقه شکل گرفته، نیازمند همراهی مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در جمع مردم شهر دزج در شهرستان قروه اظهار کرد: هر آنچه در توان داشته باشیم برای ارائه خدمت شایسته به مردم انجام می‌دهیم.

وی افزود: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است و هرکس آن را خدشه دار کند بزرگترین خیانت را انجام داده است.

استاندار کردستان یادآور شد: با تناقض افزایش نقدینگی و رشد تورم مواجهیم که مساله‌ای ملی و همین پرداخت تسهیلات را کند کرده است.

زارعی کوشا اضافه کرد: کردستان استان عمده صنعتی و کشاورزی نیست و برای همین منابع بانکی آن محدود است؛ همچنانکه ۶ دهم درصد منابع داریم و این مضیقه‌هایی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: خط اعتباری جدیدی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ ایجاد شده که امیدواریم امسال روند سریع‌تری به خود بگیرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: بخش چاردولی به عنوان یکی از بخش های مستعد و ارزشمند قروه و دروازه ورودی استان است که در دوره‌های گذشته و دولت سیزدهم کارهای خوبی انجام شد.

زارعی کوشا افزود: میزان برخورداری از شاخص های توسعه راه روستایی و طرح هادی از میانگین استانی و کشوری بالاتر است و با قدرت شکل گرفته در مسیر توسعه استان این مسیر با سرعت طی خواهد شد.

وی یادآور شد: در حوزه راه روستایی ۲۰ درصد با متوسط کشوری فاصله داشتیم که با کارهای انجام گرفته پارسال رتبه اول کشور را کسب کردیم.

استاندار کردستان گفت: در حوزه طرح هادی نیز با همیاری مردم، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با امکانات کم و همدلی بالا، کارهای خوبی انجام شده است.

زارعی کوشا اظهار کرد: شناخت مشکلات ثمره کار میدانی است و حضور در بین مردم دستور رییس جمهور و مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه تصمیمات واقع‌بینانه حاصل حضور در بین مردم است، ادامه داد: منتظر ابلاغ صوابط بودجه هستیم تا در جلسات شورای توسعه و برنامه‌ریزی تصمیمات مناسبی گرفته شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: مساله تامین آب اشامیدنی اولویت اول ماست که پیگیر بهره برداری از سامانه انتقال آب از قوچم تا دزج هستیم و پیش بینی شده بود تا ۱۴۰۴ به اتمام برسد اما تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

زارعی کوشا ادامه داد: تخصیص آب برای توسعه بخش صنعتی از این محل می تواند نگرانی‌های گسترش تولید اشتغال و افزایش ثروت و درآمد از محل طرحهای تولیدی را کاملا از بین ببرد.

وی یادآور شد: ظرفیت خوبی در دزج برای مسکن ملی از نطر تامین زمین داریم ولی متقاضی نداریم و در بحث مقاوم سازی مسکن بانکها و بنیاد مسکن پای کار هستند و باید از این فرصت استفاده مطلوب شود.

زارعی کوشا گفت: انحصار و اولویت در راه‌اندازی شرکتها، کارحانه‌ها و کارگاههای بزرگ در استان باید با نیروهای بومی باشد و این خط قرمز ماست.

وی همچنین بر تلاش برای رفع مشکل آنتن دهی در تمام مناطق استان کردستان تاکید کرد.